تحولات میدانی

نیروهای مقاومت و ارتش در محورهای سه‌گانه شمال، جنوب و شرق در قلمون غربی پیشروی‌های خوبی داشتند و حلقه محاصر داعش روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، ارتش مقاومت و نیروهای مقاومت در پنجمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» پیشروی خود را در محورهای سه‌گانه شمال، جنوب و شرق در قلمون غربی ادامه دادند ؛ درگیری‌ها در محور جنوبی «مستقیم و شدید» بود و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌های داعش شد.

بر اساس گزارش بخش «الاعلام‌الحربی»، دیروز پس از تنگ شدن محاصره  داعش در نزدیکی‌های « حلیمة قاره، وادی مرطبیه، قرنة شعبة القصیرة، وادی الشاحوط ، صدر شعبه دیشار وخربه الرومیات»، تروریست‌های این گروهک در هر 3 محور روحیه خود را از دست داده بودند.

در ادامه  این گزارش آمده است نیروهای مقاومت در ارتفاعات « قرنه شعبه البحصه» در جرودالجراجیر در محور جنوبی درگیری‌های مستقیمی با تروریست‌های داعش داشتند که تعدادی از کشته شدند و اجساد آنها پس از فرار همدستانشان بر روی زمین باقی ماند.

نیروهای مقاومت و ارتش سوری تسلط خود بر « قبع إسماعیل و شعبة حرفوش» در محور شرقی را گسترش دادند و نیروی هوایی ارتش سوریه به صورت همزمان، تجمعات و مواضع داعش در ارتفاعات « حلیمة قارة، القریص، معبری مرطبیه و الرومیات» را هدف قرار داد.

نیروهای مقاومت دیروز هم‌چنین تعدادی خودروی جنگی، بلدوزر، یک کامیون و یک خودروی نظامی «هاموی» متعلق به ارتش لبنان (که داعش در درگیری‌های عرسال با خود برده بود) را در یکی از باغ‌های «سن فیخا» به غنیمت گرفتند.

در پایان این گزارش آمده است یکی از واحدهای مهندسی، یکی از مقرهای «موفق الجربان» (ابو السوس) از امیران داعش در قلمون غربی را منفجر کردند؛ تروریست‌های داعش در لحظه فرار، این مقر را بمب‌گذاری کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس