عملیات مرز سوریه و لبنان

در ساعات گذشته در محورهای شمالی، جنوبی و شرقی حدود ۴۶ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به کنترل نیروهای ارتش لبنان درآمده است.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از عملیات مشترک نیروهای مقاومت حزب الله و ارتش سوریه در مرزهای غربی دمشق ( قلمون غربی) حاکیست، درگیری ها در محورهای جنوب، شمال و شرق منطقه برای رسیدن به مرزهای مشترک لبنان ادامه دارد و در ساعات گذشته تمرکز نیروهای سوری و مقاومت برای تسلط بر گذرگاه های مرزی « سن فیخا، میرا و الشیخ علی» معطوف شده بود.

در محور شمالی قلمون غربی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند پس از درگیری های سنگین و نفس گیر مناطق ««شعبه الدواب،شعبه بیت شکر،قرنه عجلون» را به طور کامل از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند و خود را به نزدیکی مرز لبنان برسانند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در محور جنوبی نیز نیروهای متحد، منطقه «قرنه شعبه عکو و قرنه شعبه حصه »را در جرود جراجیر به کنترل خود درآوردند؛ این منطقه بر جنوب غرب منطقه قلمون غربی اشراف کامل دارد  و آزادی آن به معنای سیطره آتش باری بر مناطق « حلیمه،معبری شمیس،تم المال،وادی الشاحوط» است. در جریان درگیری ها در محور شمال و جنوب در مجموع ۷۵ تن از تروریست های داعش  کشته و زخمی شدند.

در محور شرقی هم نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه توانستند مناطق «وادی حوراته،شعبه صدر بیت بدران، وادی شعبه حرفوش،شعبه البطیخ،المصطبه،ارض ضهر علی،خربه مشقته،مرتفع سن وادی الکروم،ارتفاعات سن میری الجنوبی،ضلیل حسن و خربة میری الفوقا» و همچنین گذرگاه های مرزی «الشیخ علی و سن فیخا» و  ۸۰ درصد گذرگاه «میرا» را به طور کامل پاکسازی کنند.

تاکنون ۶۰ درصد از مساحت تحت اشغال داعش در قلمون غربی معادل ۱۶۷ کیلومتر  مربع در این محور به کنترل نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت درآمده است.

به گزارش مشرق، در آن سوی مرزها و در خاک لبنان هم عملیات نیروهای ارتش این کشور برای پاکسازی مناطق آلوده به تروریست های داعش ادامه دارد و پس از درگیری های سنگین، مناطق «حقاب الکاف،مغارة الکهف،قرنه شعابه الوشل» پاکسازی شدند؛ در جریان درگیری ها برای پاکسازی این مناطق ۱۵ تروریست از پای درآمدند.

در ساعات گذشته در محورهای شمالی، جنوبی و شرقی حدود ۴۶  کیلومتر مربع از مساحت آلوده به کنترل نیروهای ارتش لبنان درآمده است؛ نیروهای ارتش لبنان در مجموع ۴۵ درصد مناطق تحت اشغال داعش، معادل ۹۰ کیلومتر مربع را در خاک این کشور آزاد کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    19 4
    نیروهای ارتش سوریه با این پیروزی از جبهه قلمون خارج می شوند و به سمت شرق منتقل می شوند.
  • مجتبی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    17 4
    ان شاالله با پیروزی کامل عراق، شاهد آزادی مردم مظلوم یمن، سوریه و افغانستان و فلسطین باشیم
  • حسین2 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    16 4
    خیلی هوشمندانه و با سیاست تاکتیکی و استراتژی نظامی مناسب وارد عمل شدند
  • کاظم غفاری ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    19 4
    جای تقدیر دارد از حضور مدافعان حرم ایرانی، تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم و مستشاران نظامی ما که واقعاً در این شکل گیری اتحاد و انسجام نظامی میان مردم عراق و سوریه نقش بسزایی داشتند.
    • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      2 3
      الحمد للّٰه
  • ناشناس ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    4 0
    اون متور هوندا اون وسط چیکار می کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس