کد خبر 764985
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۹ سنت، معادل ۰.۱۷ درصد کاهش به ۵۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید نفت آمریکا مجددا احتمال کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا را کاهش داده، قیمت نفت امروز با اندکی کاهش همراه بود، اما عمدتا افزایش قیمت های روز جمعه را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 9 سنت، معادل 0.17 درصد کاهش به 52 دلار و 63 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 4 سنت، معادل 0.8 درصد افت داشت و به 48 دلار و 47 سنت رسید.قیمت نفت روز جمعه 3 درصد افزایش یافته بود.

تجار گفتند، افزایش تولید آمریکا موجب تضعیف مجدد بازار شده است. تولید نفت این کشور به رقم 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از جولای 2015 تاکنون به شمار می رود.

اما افزایش میزان تولید آمریکا ممکن است به زودی کند شود، زیرا شرکت های انرژی این کشور تعداد سکوهای حفاری نفتی را برای دومین هفته در طی 3 هفته گذشته کاهش داده اند. بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری، در هفته منتهی به 18 اوت، 5 سکوی حفاری را تعطیل کرده اند و تعداد کل سکوهای فعال را به 763 مورد رسانده اند.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا شاهد بیشترین کاهش از ماه ژانویه تاکنون بود و این نشانه دیگری از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضاست.»همچنین میزان ذخایر نفت خام تجاری امریکا نسبت به بالاترین رقم های ماه مارس تقریبا 13 درصد کاهش یافته و به 466.5 میلیون بشکه رسیده است.

تحلیلگران معتقدند کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا به رغم افزایش تولید، نشان دهنده آغاز روند کاهش شکاف بین عرضه و تقاضایت.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر موسسه ریوکین سکیوریتیز گفت: «بر اساس آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا، روند برقراری توازن مجدد در بازار نفت آغاز شده است، اما بازار همچنان روی این واقعیت تمرکز کرده که عرضه نفت شیل همچنان در حال افزایش است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس