کد خبر 788361
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال بروز نشانه هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما هشدارها مبنی بر خوش بینی بیش از حد در مورد رشد اقتصادی چین همچنان بر بازار سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 22 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 57 دلار و 45 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 25 سنت معادل نیم درصد رشد به 51 دلار و 54 سنت رسید. افزایش قیمت ها پس از آن رخ داد که بازار نفت در جلسه قبل شاهد افت بیش از یک درصدی قیمت ها بود.

این کاهش قیمت ها ناشی از برداشت سودهایی بود که بعد از 4 جلسه رشد متوالی قیمت نفت در بازار رخ داد. دیگر عامل افت قیمت نفت در جلسه قبلی سخنان رئیس بانک مرکزی چین بود که هشدار داد خوش بینی بیش از حدی در خصوص رشد اقتصادی چین شکل گرفته است.

شین اولیور، رئیس بخش استراتژی سرمایه گذاری موسسه ای ام پی کپیتال در سیدنی گفت: «من فکر می کنم او تلاش می کند به مردم هشدار دهد که ما نمی توانیم روند فعلی را ادامه دهیم... زیرا شاهد یک روند افزایش نسبت بدهی ها به تولید ناخالص داخلی چین هستیم و دیر یا زود این رقم رشد کاهش خواهد یافت.»

اما بخش عمده این نگرانی ها در روز جمعه زمانی که تحلیلگران گفتند شاخص ها نشان دهنده کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار است، تا حد زیادی از بین رفت.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا نسبت به رکودرهای ثبت شده در ماه مارس 15 درصد کاهش داشته و به 456.5 میلیون بشکه رسیده است.

بخشی از این کاهش ناشی از افزایش صادرات بوده که به دلیل اختلاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا و نفت برنت رخ داده است. این تفاوت قیمت موجب شده تا صادرات نفت برای تولید کنندگان آمریکایی توجیه اقتصادی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس