کد خبر 749370
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
صادرات نفت

قیمت نفت در واکنش به کاهش ذخایر سوخت آمریکا و کم کردن پیشبینی تولید نفت خام آمریکا برای سال بعد و امید به کاهش شرایط اشباع بازار، افزایش یافت و به بیش از ۴۸ دلار برای هر بشکه رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، موسسه نفت آمریکا، API، اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا ۸.۱ میلیون بشکه کاهش یافته است که خیلی از مقدار پیش‌بینی شده بیشتر بود.

تحت تاثیر این گزارش، ۴۸.۸۵ نفت برنت، و ۴۶.۴۷ دلار نفت تگزاس غرب

قیمت نفت خام برنت دریای شمال به بشکه ای ۴۸ دلار و ۸۵ سنت رسید. نفت خام آمریکا هم به ۴۶ دلار و ۴۷ سنت برای هر بشکه رسید.

تحلیل‌گر بازار نفت، لوکمن اتونوگا می‌گوید: درحالی‌که می‌توان در کوتاه مدت انتظار داشت به علت گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تولید آمریکا، قیمت‌ها بیش از این هم بالا روند، این افزایش قیمت‌ها به علت شرایط اشباع شدید بازارها محدود خواهد بود.

افت ذخایر نفت خام آمریکا امیدهایی را برای این که بازار بعد از انتظاری طولانی بلاخره دوباره متوازن شود زنده کرده است. اشباع بازار، علی‌رغم کاهش تولیدات نفت به رهبری اوپک در ۲۰۱۷، بیش از ۳ سال است که به طول انجامیده است و قیمت نفت را کمتر از نصف قیمت آن در میانه ۲۰۱۴ نگاه داشته است.

همچنین سازمان بین المللی انرژی در بیانیه دیگری که آن هم از افزایش قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند گفت که انتظار دارد تولید نفت خام آمریکا در سال آینده به علت چشم‌انداز ضعیف قیمت‌ها، کمتر از آنچه قبلا پیش‌بینی شده بود افزایش یابد.

پیش بینی تولید کمتر در ۲۰۱۸ آن هم به میزان ۹.۹ میلیون بشکه در روز، نگرانی از این‌که کاهش تولید اوپک منجر به سیل تولیدات نفت شیل آمریکا به بازار شود را کاهش داد. با این حال تولید ۹.۹ میلیون بشکه در روز همچنان برای تولید آمریکا یک رکورد محسوب می‌شود.

 از سوی دیگر منابع آگاه اطلاع داده‌اند که بزرگترین صادر کننده نفت جهان، عربستان سعودی هم در نظر دارد صادرات خود در ماه آگوست را بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و صادرات ماهیانه در آن ماه را به کمترین میزان امسال برساند تا با در نظر گرفتن افزایش تولید فصلی در ماه اخیر به علت مصرف داخلی بالا، در کل تولید امسال خود را متوازن کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس