کد خبر 764641
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
پلنگ

متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده پلنگ و توله اش در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر حادثه ای تلخ و ضایعه ای جبران ناپذیر را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گزارش مشرق، روز گذشته (جمعه ۹۶/۵/۲۷) بر اساس گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه سوخته دو پلنگ در منطقه جنگلی شهید آباد بهشهر، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند.

نیروهای محیط زیست و کارشناسان در بررسی های خود متوجه شدند شکارچیان متخلف بر سر چشمه ای به نام چشمه لب سنگ واقع در در منطقه جنگلی شهید آباد به کمین نشسته و یک پلنگ ماده که به همراه توله اش برای نوشیدن آب بر سر چشمه آمده بودند را هدف گلوله قرار داده اند.

متخلفین به طرز بیرحمانه ای پس از کندن پوست پلنگ ماده و توله اش، لاشه آنها را به آتش کشیده و محل را ترک کرده بودند.

جمجمه و برخی از اندام های باقیمانده و همچنین آثار گلوله و خون به جا مانده در محل حادثه  نشان می دهد کشتار پلنگ ها طی روزهای اخیر رخ داده است.

فرمانده یگان محیط زیست استان مازندران ضمن ابراز تاسف شدید از این حادثه دردناک در گفت و گو با خبرنگاv دیده بان محیط زیست گفت: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست برای شناسایی عاملین این کشتار با هماهنگی و دستور مقام قضایی و همکاری پلیس آگاهی آغاز شده است.

آثار گلوله و خون به جا مانده از پلنگ ها بر سر چشمه

مسلم آهنگری اظهار داشت: در این رابطه به چهار نفر مظنون بودیم که با دستور قضایی منزل هر چهار نفر مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت اما آثاری از پوست یا شکار پلنگ به دست نیامد.

آهنگری گفت: همچنان تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست، پلیس آگاهی و بازجویی های تخصصی از مظنونین ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم عامل اصلی این جنایت را شناسایی نموده و به سزای عمل شنیعی که انجام داده اند برسانیم.

منبع: پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    26 0
    شک ندارم که اون شکارچیان خبیث به بدترین وضع ممکن تاوان پس خواهند داد
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    16 0
    باید شکارچی ها رو بگیرند و آتش بزنند.
  • US ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    16 0
    خدا نگذره ازتون وحشی های از خدا بی خبر.تو زندگیتون منتظر عذاب خدا باشید.
  • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    14 0
    دستگیرشون کنید بندازید جلو پلنگ‌ها تیکه پارشون کنن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    26 0
    1 . قوانین این بخش بسیار ضعیف و از کار افتاده است مثلا جریمه نقدی باید از 10 میلیون تومان شروع شود و برای گونه‌های در حال انقراض 1 میلیارد تومان به‌علاوه محکوم شدن به کار اجباری در سطح شهر و محرومیت‌های اجتماعی بصورت قطعی؛ اگر چنین قوانین محکمی داشته باشیم هر کسی بخودش جرأت نمی‌دهد به حیات وحش حمله کند 2 . تخصیص بودجه و تقویت امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و تعداد نیروهای حفاظت 3 . قوانین حمایتی از نیروهای حفاظت 4. تصویب قوانین اجرایی عمرانی و اینکه مثلا در محدوده یوز، جاده باید ساخت، دو طرف فنس‌کشی بشود و پل تردد حیوان احداث بشود یا در جنگل مثلاً ابر می‌خواهی جاده بسازی. باید بصورت پیش ساخته و هوایی بسازی تا امکان هرگونه ساخت و تخریب جنگل در دو طرف از بین برود ارتباط زیستی جنگل و حیات وحش از زیر برقرار باشد. باید تکان بخوریم و به این بخش توجه داشته باشیم.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 0
    قاتلای وحشی بی شرف چرا حیوون زبون بسته رو شکنجه دادن. جهنمی های قاتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس