تلف شدن دو قلاده پلنگ و خرس بر اثر تصادف با خودرو در یک ماه گذشته در مازندران نشان می‌دهد، معابر و خودروها هم قاتلان جدید و آشکار حیات وحش محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق، در حالی یک قلاده پلنگ در محور ساری ـ کیاسر در اثر تصادف با یک دستگاه سواری کشته شد که در ماه گذشته نیز یک قلاده توله خرس نیز در جاده‌ هراز این‌گونه جان باخت.

ماه گذشته یک قلاده توله خرس قهوه‌ای در منطقه وانا آمل در حاشیه جاده هراز با خودرو برخورد کرد و تلف شد که این‌گونه موارد نشان می‌دهد علاوه بر شکار حیات وحش از سوی متخلفان شکار، معابر و خودروها هم قاتلان جدید و آشکار حیات وحش محسوب می‌شوند و لازم است مناطقی که در محدوده پارک ملی حیات‌وحش قرار دارد مورد صیانت محیط‌ زیست قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران، در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه عصر روز شنبه هشتم آبان یک قلاده توله پلنگ با خودرویی برخورد کرد و تلف شد، اظهار کرد: این توله پلنگ حدود دو ماهه بعد از عبور روستای اسکارد در منطقه کیاسر با خودروی پاترول برخورد کرد و تلف شد.

مسلم آهنگری با اشاره به اینکه شاهدان عینی این واقعه بومیان محلی بودند، افزود: محیط‌بانان منطقه کیاسر پلنگ تلف شده را به محیط‌بانی منطقه انتقال دادند.

وی با اعلام اینکه لاشه توله پلنگ برای تاکسی‌درمی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: لاشه این‌گونه جانوران حمایت شده برای موزه محیط‌زیست تاکسی‌درمی می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه برای نخستین‌بار بود که در منطقه پارک ملی کیاسر این‌گونه حادثه برای پلنگ رخ داده است، تصریح کرد: در گذشته شکار پلنگ صورت گرفته بود که متخلفان دستگیر شدند.

آهنگری پلنگ را از گونه‌های حمایت شده در حیات وحش مازندران دانست و گفت: آمار دقیقی از تعداد پلنگ‌ها نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس