کد خبر 764102
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
پرچم مصر

مسئولان مصری اجازه ندادند محموله کمک های بشر دوستانه الجزایر برای مردم فلسطین از گذرگاه مرزی رفح عبور کند و ۱۴ کامیون کمکهای پزشکی و دارویی برای غزه، به الجزایر بازگردانده شد.

 به گزارش مشرق به نقل از «الجزیره»، دولت مصر اجازه نداد کمک های بشر دوستانه الجزایر برای مردم فلسطین در نوار غزه از گذرگاه «رفح» به این منطقه منتقل شود.

بر اساس این خبر مسئولان مصری گذرگاه مرزی رفح را مسدود کرده و اجازه ندادند ۱۴ کامیون حامل کمک های بشر دوستانه که شامل دارو، تجیهزات پزشکی و ژنراتورهای تولید برق برای بیمارستان های نوار غزه بوده وارد این منطقه شود.

کمیته امدادرسانی جمعیت علمای الجزایر اعلام کردند هدف از ارسال این محموله های بشردوستانه برای نوار غزه کاهش رنج مردم فلسطین در این منطقه و تلاش برای فراهم کردن نیازهای اساسی بیمارستان های نوار غزه بوده که با کاهش شدید دارو و تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می کنند.

بعد از این اقدام مسئولان مصری کاروان های امدادی الجزایری به الجزایر بازگشته اند و هیأت میهنی شکستن محاصره نوار غزه از اقدام مسئولان مصری ابراز تأسف کرده است و در عین حال از تلاش های الجزایر برای حمایت از مردم در نوار غزه تقدیر کرده است.

مصر از سال ۲۰۱۴ تا کنون گذرگاه مرزی رفح را مسدود کرده و گاها فقط برای چندین روز آن را باز می کند، این اقدام مردم فلسطین در نواز غزه را با مشکلات شدید پزشکی و انسانی مواجه کرده زیرا امکان عبور بیماران و افراد سالمند برای مداوا را از آنها سلب کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    0 0
    لعنت به اسلام فروشان
  • محمد DK ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    هر گاه اسمی از اردوغان و یا ترکیه در تیتر مطلبی میاید کلی توهین به گذشته گان و آینده گان و زمین و زمان میدهید ولی جرات و شهامت آنرا به مصر و این دست نشانده امریکا را ندارید و همین اردوغان شرف دارد غیرت دارد و ترکها در کل شهامت دارند از اول الحسینی را قبول نداشت و حال هم روی حرفش ایستاده ولی حکومت ایران در آرزوی ان است که مصر چراغ سبز به آنها نشان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس