کد خبر 761510
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
اساسنامه

ارسال 2 اساسنامه کمیته ملی المپیک به هیات وزیران شائباتی را در خصوص برخی تغییرات به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی روز شنبه برگزار شد که مسئولان کمیته از ارسال اساسنامه به هیات دولت خبر دادند. این در حالی است که وزارت ورزش حدود 2 ماه پیش پیش‌نویس اساسنامه را برای تصویب به هیات دولت ارسال کرده است.

ارسال 2 اساسنامه کمیته به وزارت ورزش برای تصویب در هیات دولت سوالات و ابهاماتی را به وجود آورده که آیا در اساسنامه جدیدی تغییراتی وجود دارد یا خیر؟

چند روز پیش اعضای هیات اجرایی در خبری اعلام کردند انتخاب خزانه‌دار از اساسنامه جدید کمیته برداشته شده چرا که به دلیل دوشغله بودن، روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانستند برای این پست نامزد شوند؛ همان مشکلی که برای محمدعلی شجاعی پیش‌ آمد و وی بعد از چند سال و بعد از المپیک کنار رفت تا کمیته ملی المپیک خزانه‌دار دیگری را انتخاب کند.

همین موضوع به نظر می‌رسد نقطه ابهام اساسنامه‌هاست. شایعاتی مبنی بر برخی تغییرات در اساسنامه اولی که به وزارت ورزش ارسال شده به وجود آمده است. شنیده‌ها حاکی از این است در اساسنامه ارسالی از سوی وزارت ورزش به هیات دولت تغییراتی در خصوص پست خزانه‌داری ایجاد شده است.

برخی معتقدند خزانه‌داری کمیته ملی المپیک شغل محسوب نمی‌شود و در صورتی که انتخاب خزانه‌دار از اساسنامه کمیته برداشته شود، هیات دولت با این موضوع موافقت نخواهد کرد.

این موضوع در حالی مطرح شد که شنیده شده وزارت ورزش انتخاب خزانه‌دار در اساسنامه کمیته را اصلاح و به هیات دولت فرستاده است. بنابر نظر کارشناسان وزارت ورزش، در واقع به جز دبیرکلی، هیچ کدام از پست‌های هیات اجرایی شغل محسوب نمی‌شود و روسای فدراسیون‌ها مانعی برای نامزد شدن در پست‌های مختلف از جمله خزانه‌داری ندارند.

وزارت ورزش بر این باور است که در صورتی که انتخاب خزانه دار از اعضای مجمع صورت بگیرد، وی می تواند تصمیمات و ابهامات احتمالی در قبال پست حساس خزانه دار و امور مالی مربوط به کمیته ملی المپیک باشد. در صورتیکه اگر این خزانه دار از بیرون معرفی شود، ضمانت پاسخگویی برای وی در قبال مشکلات و ابهامات مالی وجود نخواهد داشت.

البته از سوی هیات اجرایی در اساسنامه جدید، انتخاب خزانه‌دار در انتخابات کمیته ملی المپیک حذف و نماینده کمیسیون ورزشکاران جایگزین شد.

اساسنامه کمیته ملی المپیک در حالی نوشته شد که امیررضا خادم و محمدرضا داورزنی به عنوان نمایندگان وزارت ورزش در جلسات حضور داشتند.

انتخابات کمیته ملی المپیک دی‌ماه برگزار می‌شود و پیش‌نویس اساسنامه همزمان به IOC و وزارت ورزش فرستاده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس