کد خبر 810604
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کمیته ملی المپیک

نامه کمیته بین‌المللی المپیک به ایران حاوی نکاتی بود که می‌توان در انتخابات کمیته ملی المپیک از آن استفاده کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر و در آستانه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک برخی منابع از نامه کمیته ملی المپیک ایران به مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبنی بر برگزاری انتخابات با اساسنامه قدیمی و مصوب سال 1392 خبر داده بود.

برخی معتقد بودند که مسئولان IOC در پاسخ، ضمن موافقت، خواستار اعلام دلیل عدم تصویب اساسنامه جدید شده‌اند اما سوال اینجاست که واقعیت چیست و IOC در نامه ارسالی خود به کمیته ملی المپیک ایران چه موضوعاتی را مورد تاکید قرار داده است؟

یک مقام مسئول در کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص این نامه گفت: کمیته بین‌المللی المپیک در نامه خود اعلام کرده که انتخابات کمیته ملی المپیک می‌تواند با اساسنامه قبلی برگزار شود اما آنها خواستار توضیح درخصوص دلایل عدم تصویب اساسنامه جدید نشدند بلکه از کمیته ملی المپیک ایران خواستند تا تغییرات مد نظر را نیز در زمان مقتضی به اطلاع مقامات خود در ایران برسانیم.

وی در ادامه افزود: بحث اساسنامه قدیم و جدید موضوع اشتباهی است که این روزها در رسانه‌ها مطرح می‌شود. کمیته ملی المپیک تنها یک اساسنامه دارد که برای بهبود شرایط در برخی از آیتم‌های آن تغییر ایجاد شده است. این تغییرات برای تائید و نظر اولیه به IOC ارسال شده و آنها نیز آن را تائید کردند. ما به آنها اعلام کردیم که این تغییرات را به اعضای مجمع اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسئول یادآوری کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این موضوع هیچ اعتراضی ندارد و نماینده پارالمپیک هم در مجمع حضور خواهد داشت. ما با امیدوار رضایی، معاون امور قوانین مجلس هم صحبت کردیم و وی گفت که چون هنوز اساسنامه کمیته پارالمپیک قطعی نشده، همچنان اساسنامه قبلی پابرجاست. در اساسنامه قبلی هم نماینده پارالمپیک عضو مجمع خواهد بود و بر همین اساس در انتخابات پیش رو نماینده کمیته پارالمپیک به عنوان یکی از اعضای مجمع در مجمع حاضر خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: موضوع انتزاع  هم به این معنا نبوده که نماینده پارالمپیک در مجمع حاضر نباشد بلکه منظورشان این بوده که سیر تغییرات در آینده اجرا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس