جشن انجمن

جوایز بخش‌های فیلم‌های کوتاه و مستند و مهندسی صدا از یازدهمین جشن انجمن منتقدان و سینمای ایران حذف شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران صبح امروز با حضور جعفر گودرزی، جواد طوسی، علی علایی، علی باقری، سیاوش حقیقی، میثم میرزایی، اسماعیل میهن دوست و کامران ملکی در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی دبیر جشن گفت: امسال سعی کردیم تا این جشن باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشن توجه به جلوه‌های فرهنگی سینما است و این جشن مفتخر است که به این جنبه می پردازد، بنابراین امیدوارم شاهد رای‌های تمیز و پاک و با ساختار آکادمی باشیم.

وی افزود: یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران روز پنجشنبه  ۲۶ مرداد ساعت ۱۹ در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود که در این مراسم از جمشید هاشم پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی تجلیل می‌شود و نکوداشت زنده یاد علی معلم نیز برگزار می شود.

گودزری با اشاره به اینکه آرای این دوره از جشن بسیار غافلگیر کننده است، گفت: امسال بحث داوری فیلم های کوتاه و مستند از جشن حذف شده است تا مانع طولانی شدن جشن شویم، البته جوایز انتخاب‌های ما در این بخش‌ها در جشنواره های «سینماحقیقت» و فیلم‌های کوتاه تهران اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برخلاف سال‌های گذشته برای جشن حامی مالی در نظر گرفتیم که بانک رفاه است و سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای فرهنگی هم ما را در این زمینه همراهی می‌کنند. همچنین شرکت آیو پخش زنده اینترنتی جشن را برعهده دارد.

گودرزی گفت: دوشنبه 23 مرداد ماه کاندیداها را معرفی و برنده‌ها را پنج‌شنبه 26 مرداد ماه در روز برگزاری جشن اعلام خواهیم کرد.

جواد طوسی ریس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان گفت: ضرورت مستقل بودن جشن بسیار مهم است که در این راستا دست دبیر جشن برای برگزاری بخش بزرگداشت‌ها باز بوده است. این جشن می تواند آرای مستقل خود را داشته باشد که تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است و تفاوت زیادی را در روز جشن خواهید دید. باید بپذیریم جشن در شرایطی برگزار می شود که در یک دوران گذار به سر می‌بریم.

وی افزود: ما تعامل خوبی با خانه سینما داشتیم و در کنار آن این امید وجود دارد که سازمان سینمایی نیز در زمینه جشن از ما حمایت کند. البته یکی دیگر از مسایل مهم با آبرو برگزار کردن جشن است. برگزاری جشن زیر نظر نهاد غیردولتی یک اقدام فرخنده‌ای است که امیدوارم انجمن توانسته باشد در این دوره از جشنواره موفق بوده باشد.

طوسی اضافه کرد: اگر حمایت‌ها به درستی صورت بگیرد با آبروداری بیشتری جشن را برگزار می‌کنیم و رسالت ما بیشتر نمایان می‌شود. همچنین، می‌توانیم ویترین مناسبات فرهنگی را پربارتر کنیم.

علی علایی رئیس بخش اکادمی این جشن عنوان کرد: امسال بخش ویژوال افکت و صدا را حذف کردیم و به 13 رشته انتخابی رسیدیم و کار 352 هنرمند ارزیابی شد. در  بحث آراء نیز غیر از کیفیت به چیز دیگری توجه نداشتیم.

در پایان نشست، پوستر یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که توسط علی باقری طراحی شده بود، رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس