فیلم/ لحظه سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی

واقعا چه ایرادی دارد که مجلس قبل از شروع هر دوره، کلاس های خاصی اندر باب رفتارهای صحیح دیپلماتیک برای این نو رسیده ها ( بخوانید تازه واردها به مجلس) بگذارد تا اینگونه آبروی یک ملت بازیچه خامی چند نمای

مشرق - از زمانی که تنها ویدئو “سلفی گرفتن نمایندگان با خانم موگرینی”   که توسط همکارانم در خبرگزاری تیما ، دفتر ایران ثبت شد، در همه ی گروههای مجازی در حال دست به دست شدن است.  این حجم از تکثیر مجازی برای یک سلفی کمی قابل تامل است. به حاشیه بردن مراسم تحلیف، دارای هیچ نفع ملی نیست. به خطای نمایندگان هم باید در همان حد خطایشان نگریست و سایزی فراتر از پچ پچ های تلگرامی به آن نداد. هر چند گذشتن از کنار چنین خبطی هم نارواست.

فردای روز تحلیف و برای روشن شدن مسئله، از طریق معاون وزیر خارجه (جناب آقای قشقاوی ) پیگیر موضوع سلفی گرفتن نمایندگان با خانم موگرینی شدم. ایشان فرمودند که  خانم موگرینی و بنده جزو آخرین هایی بودیم که قصد ترک صحن مجلس را داشتیم که چند تن از نمایندگان با فریاد خواهان حضور خانم موگرینی در جمع شان برای بیان مطلبی شدند؛ که خانم موگرینی هم استقبال کردند و به اتفاق به سمت نمایندگان رفتیم، اما متاسفانه مواجه شدیم با تلاش نمایندگان برای گرفتن سلفی !!!

حسب گفته ایشان که در فیلم ضبط شده توسط همکارانم هم قابل رویت است، ایشان ناخواسته با اصرار دیگر نماینده ها برای گرفتن عکس یادگاری روبرو می شود. آقای قشقاوی بر خلاف میلش و اینکه سریع تر این ماجرا تمام شود مبادرت به گرفتن عکس کردند. در ادامه ایشان تلاش می کنند تا به نوعی محترمانه ( اینکه به نماینده ها هم بر نخورد) خانم موگرینی را از آن فضا دور کنند. او اظهار داشت که  موافق چنین حرکتی با این کیفیت نبوده و بی شک نمی توانسته در آن فرصت کم درس رفتار دیپلماتیک به نمایندگان بدهد. هر چند که معتقد بودند گرفتن عکس یادگاری با شخصیت ها، خیلی هم امر عجیب و غریبی نیست....

اما چرا این اتفاق درشت دیده شد و واکنش بسیاری را در پی داشت ؟

به نظرم منهای میزان اخباری که به این اتفاق اختصاص داده شد که شاید همخوانی با سایز رویداد ندارد، اما در کل واکنشها خیلی هم غلط نیست. چرا که وقتی یک دیپلمات دست چندم وزارت خارجه، در یکی از شهرهای شمالی کشور،  با دو عکس دو نفره با این مقام و آن مقام، رای اکثریت شهروندان یک شهر را کسب می کند و راهی مجلس می شود، خوب حتما عکس انداختن با عالی‌ترین مقام سیاسی اروپا و دومین مقام مطرح دنیا بعد از دبیرکل سازمان ملل ، در دور بعدی برای آنها کارکرد خواهد داشت.

حالا چهار سال بعد را بی خیال، در همین بازدیدهای مرسوم به حوزه‌های انتخابیه بیا و ببین که این عکس‌ها چه ها که نمی کند. وقتی عکس یک کاندیدا با وزیر خارجه، (جناب آقای ظریف) می‌شود بلیط ورود یک شخص به مجلس، خوب چه کسی حاضر است بی خیال عکس انداختن با خانم مهمی چون فدریکا موگرینی شود؟ گور بابای رفتار دیپلماتیک! فعلا بچسب به کارکردهای این دست از عکس ها و اینکه چقدر می شود با همین عکسها برای بنده گان خدا در حوزه های انتخابیه خالی بست و جلب توجه کرد و جلوتر رای جمع کرد و ....

از دید آنها که البته هرگز به عیان مطرح نمی کنند،  مردم با این عکس ها یک وقت هایی فریب خوردند و رای دادن و یحتمل باز هم با همین عکس ها فریب خواهند خورد و به این جماعت کم مایه رای خواهند داد. امیدواریم که چنین نشود.

انتظار بر این بود که نمایندگان ملت، در این مواجهه کوتاه با خانم موگرینی، از دغدغه های جاری ولو در حد چند کلمه و در قالب یک جمله اعتراضی ، تاییدی ، هر چی ... اظهار نظر می کردند تا ایشان هم برداشت واضح تری از نگاه نمایندگان ایرانی در موضوعات مربوطه داشته باشند و پی به عمق دغدغه‌ها و نگرانی‌های نمایندگان ملت می‌برند. اصلا گویا خانم موگرینی با همین نیت به سمت نمایندگان رفت. با این تصور که از لابه لای صحبت‌ها چیزی برداشت کنند که متاسفانه با آن صحنه روبرو شدن.  اینهمه بی فکری، اینهمه  غلط استفاده کردن از فرصت پیش آمده به نفع مردم واقعا جای تاسف دارد.

آنها که از نزدیک با خیلی از نماینده ها نشست و برخاست کردند، متاسفانه هیچ نمره ی مقبولی به منش و رفتارهای آنها در جمع های عمومی و خصوصی خاصه در سفرهای خارجی نمی‌دهند. بسیاری از نمایندگان فاقد آشنایی با ابتدایی‌ترین پروتکل‌های رفتاری تراز یک نماینده مجلس هستند. واقعا چه ایرادی دارد که مجلس قبل از شروع هر دوره، کلاس های خاصی اندر باب رفتارهای صحیح دیپلماتیک برای این نو رسیده ها ( بخوانید تازه واردها به مجلس) بگذارد تا اینگونه آبروی یک ملت بازیچه خامی چند نماینده نشود؟
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    22 0
    مرسی. کاملا موافقم. به هر حال این عزیزان از فرهنگ های مختلف در مجلس جمع شده اند و ممکنه وقار و بزرگمنشی رو نیاموخته باشند.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    21 2
    ولع نشان دادن برای عکس گرفتن از نوکر دشمن انقلاب اسلامی،حرام است
  • محمد GB ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 0
    واقعا داستان داریم ما با این نمایندگان تازه وارد!
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    4 0
    هیچ توجیهی نمیتونه حقارت وذلت رنگارنگ این سلفی رو روتوش کنه لطفا زحمت نکشید
  • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    4 0
    یک توجیه کاملا حرفه ای و حساب شده از سوی اقای قشقاوی. من در اون لحظه نمیتونستم کلاس درس دیپلماتیک بزارم!!!!!!!!!!!!!!!!! عکس گرفتن با شخصیتها خیلی هم عجیب و غریب نیست!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس