کنفرانس خبری سران قوا پس از مراسم تحلیف

سران سه قوه بعد از مراسم تحلیف در کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.

به گزارش مشرق، نشست خبری روسای سه قوه پس از انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ۴ سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایمان رسیدیم

حجت الاسلام حسن روحانی در سخنانی پس از مراسم تحلیف گفت: جا دارد که از مردم بزرگ و غیورمان تشکر کنیم که حضورشان در انتخابات و خلق حماسه بزرگ در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در این جا، جا دارد که از زحمات و حمایت های مقام معظم رهبری سپاسگزاری کنم که در مراسم روز تنفیذ و همچنین چهار سال گذشته حمایت های بی دریغی را از دولت داشتند و با تنفیذشان نسبت به آرای مردم راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کردند.

روحانی اظهار داشت: خوشحالم که به عرض مردم برسانم در طول چهار سال گذشته به بخش بزرگی از وعده های خود که به ملت در آغاز دوره یازدهم در سال ۹۲ داده بودیم، رسیدیم و توانستیم موفقیت های خوبی را در حوزه داخلی و سیاست خارجی به دست آوریم. ما در حوزه سیاست خارجه توانستیم کشور را از تحریم و قطعنامه هایی که قبل از چهار سال گذشته وجود داشت، خارج کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز تحریم شورای امنیتی نداریم، اگرچه تحریم هایی وجود دارد و باید با آن مقابله کنیم اما ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر وضعیت بهتری دارد و زمینه برای رشد و فعالیت اقتصادی مردم بهتر شده است. امروز شاهد یک ثبات اقتصادی و شرایط بهتر اجتماعی و بیمه همگانی هستیم که مخارج درمانی بیماران را به مقدار زیادی کاهش داده است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در دولت یازدهم گفت: در چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، نفت و گاز به دست آوردیم و امروز دیگر واردکننده گندم، بنزین و گازوئیل نیستیم. همچنین در زمینه حمل و نقل و حوزه ارتباطات قدم های بسیار خوبی برداشته ایم و امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم وعده هایی را که به مردم داده ایم، اجرایی و عملیاتی کنیم. امیدواریم در پایان چهار سال بتوانیم شاهد ریشه کن شدن فقر مطلق در کشور باشیم و نابرابری ها را کاهش دهیم.

روحانی در زمینه سیاست داخلی عنوان کرد: امیدواریم در این چهار سال شاهد اجرای حقوق شهروندی باشیم و مردم ما بیشتر به حقوقی که در قانون اساسی برای آنها پیش بینی شده است، دست یابند و شرایط بهتری در زندگی شان داشته باشند و شاهد وحدت و انسجام بیشتری در بین گروه های سیاسی و اقوام باشم. امیدوارم در سراسر کشور شاهد اجرای بیشتر عدالت باشیم و مردم ما امیدوارتر نسبت به آینده باشند.

وی با اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه غرب آسیا بسیار بی ثبات و بی امنیت است، اما امیدواریم در کنار کشورهای دیگر برای ایجاد امنیت بیشتر تلاش های مفیدتری انجام شود. در این مدت شاهد ضربه های کاری و اساسی به  پیکر تروریسم در منطقه بودیم و بی ثباتی ها در منطقه باکاهش روبرو شده است. امیدواریم در چهار سال آینده شاهد ثبات بیشتر و گسترش روابط و همکاری در منطقه باشیم و اختلافات نیز به پایان برسد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: در چهار سال آتی به دنبال آن هستیم که روابط خود را با کشورهای سراسر جهان گسترش داده و بر اساس منافع مشترک اقدام کنیم تا مردم با نشاط و وحدت بیشتر در مسیر سربلندی ایران گام بردارند.

حضور میهمانان خارجی در تحلیف روحانی احترام به مردم‌سالاری در ایران بود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مطبوعاتی بعد از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: امروز کمیته رسمی برای سوگند یا تحلیف رئیس‌جمهور محترم برای دوره دوم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: حضور بسیار چشمگیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این جلسه بسیار معنادار بود از آمریکای لاتین، اروپا، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه آسیا و همه قدرت‌های مهم در این اجلاس شرکت کردند و نمایندگانی در سطوح بالا داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین پیام این مشارکت احترام به ملت ایران است که با رأی بسیار بالایی انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند و دنیا با این حضور خود نشان داد که به ملت ایران احترام گذاشته است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته دوم احترام به نظام مردم‌سالاری دینی است و این پشتوانه‌ای برای نظام ما خواهد بود که ملل مختلف با عقاید گوناگون نمایندگان خودشان را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.

وی افزود: نکته سوم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت آتی خواهد بود که علاقه‌مندی کشورها را برای همراهی و همکاری با دولت‌ آینده با این کار خود نشان دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من فکر می‌کنم فرصت بسیار خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت‌های مختلف ملت برای توسعه و آبادانی استفاده شود خوشبختانه عزم دولت و ریاست محترم جمهوری در این زمینه جدی است و بر این مسئله تمرکز دارند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این شرایط وظیفه خود می‌داند تا برای توسعه و آبادانی کشور و تولید بهتر در کشور و رفع بیکاری همه گونه همکاری با دولت جدید داشته باشد و من امیدوارم 4 سال آینده 4 سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.

مهمترین مسئله کشور مشکلات معیشت و بیکاری است

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه عصر امروز (شنبه) در سخنانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با رؤسای قوای مجریه و مقننه پس پایان مراسم تحلیف، اظهار داشت: امروز به حمدالله بعد از برگزاری مراسم تنفیذ و همچنین مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به طریقی که امروز برای رئیس‌جمهور محترم گشوده شد، فضای جدیدی برای تلاش و همت مضاعف و حل مشکلات کشور خصوصاً مسائل معیشتی مردم و برطرف کردن مشکل بیکاری و تلاش برای حل مشکلات اشتغال و اقتصادی کشور فراهم شود و امیدواریم هر دو قوه دیگر یعنی قوای مقننه و قضایی کمال همکاری را با دولت داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: ان‌شاءالله رئیس‌جمهور هر چه زودتر دولت جدید را معرفی کند تا مستقر شوند و بتوانند برای چالش‌های کشور راه‌حل پیدا کنند، امروز مهمترین مسئله کشور مسئله معیشتی مردم و مشکل بیکاری است، همان‌طور که خود رئیس‌جمهور هم در صحبت‌هایشان اشاره کردند، امیدواریم با تلاش مضاعف و تلاش همه آحاد مردم، استعدادها، توانایی‌ها و سرمایه‌های مادی و اجتماعی کشور به کار گرفته شوند و با اتکاء به این سرمایه‌ها مشکلات ان‌شاءالله برطرف شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی در کنار مباحث اقتصادی مسئله بسیار مهمی است، گفت: همان‌طور که در سوگند رئیس‌جمهور محترم هم مطرح شد، مسئله ترویج اخلاق و دین جزو این سوگند بود، این موضوع جزو مسئولیت‌های کل حاکمیت و دولت محترم است که در قانون اساسی هم مذکور است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و مسئله ترویج اخلاق و دیانت در کشور اهتمام بورزد، یادآور شد: قوه قضاییه به سهم خودش در این موضوع با دولت همکاری خواهد کرد، همین‌طور در مسئله حل مشکلات اقتصادی و امنیت اقتصادی که از مسائل مهم امور کشور است نیز همکاری خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنیم اگر قصدها خالص و همت‌ها مضاعف شود، حق تعالی به این نیات خیر و این اهتمام و تلاش‌ها پاسخ خواهد داد و ان‌شاءالله همه با وحدت و اتکا به خدا و تلاش و مجاهدت در راه او می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم تا ان‌شاءالله فضا و وضعیت بهتری را برای ملت شریف ایران رقم بزنیم.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • علی NL ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    8 11
    آقای روحانی خود می گویی خود می خندی عجب مرد هنرمندی! خودتم میدونی از ترس یکی دیگه بهت رای دادن!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    1 6
    بالاخره معیشت اولویت است یا استکبار ستیزی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس