کد خبر 844071
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل

عربستان که چهار سال است در حال بمباران مناطق مختلف یمن است، از شورای امنیت خواست تا واکنش موشکی انصارالله به نفتکش سعودی در غرب بندر الحدیده را محکوم کند.

به گزارش مشرق، دولت عربستان سعودی، در نامه‌ای رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا واکنش موشکی انصارالله به حملات ائتلاف سعودی در هدف قرار دادن نفتکش این کشور در آب‌های بین‌المللی واقع در غرب بندر «الحدیده» (غرب یمن) را محکوم کند.

به نوشته روزنامه سعودی «الریاض»، هیأت دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای از شورای امنیت خواست تا تدابیر ممکن برای اجرای فوری و جامع دو قطعنامه 2216 و 2231 علیه انصارالله را اتخاذ کند.

در این نامه از شورای امنیت خواسته شده تا انصارالله و ایران به دلیل حمله به نفتکش سعودی در دریای سرخ مورد بازخواست قرار گیرند.

در متن این نامه آمده است: شبه‌نظامیان الحوثی تحت پشتیبانی ایران در سه آوریل به یک نفتکش سعودی در آبهای بین‌المللی در غرب بندر الحدیده حمله کردند اما با دخالت فوری یک کشتی ائتلاف سعودی، این حمله دفع شد و تنها خسارت اندکی به نفتکش وارد آمد. عربستان سعودی به شدت این حمله تروریستی را محکوم و درباره تهدیدهای تروریستی حوثی‌ها که هیچ اهمیتی به آزادی دریانوردی و تجارت بین‌المللی در باب‌المندب و منطقه دریای سرخ نمی‌دهد، ابراز نگرانی می‌کند.

 عربستان سعودی همچنین خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین امنیت دریانوردی و تجارت بین‌المللی در باب‌المندب و مناطق مختلف دریای سرخ شد و تاکید کرد که خواستار قرار گرفتن بندر الحدیده تحت نظارت بین‌المللی به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و استفاده به عنوان سکوی شلیک موشک و تهدید راه‌های تجارت دریایی و بین‌المللی است.

سوم آوریل گذشته، نفتکش ائتلاف سعودی در دریای سرخ در پاسخ به بمباران آوارگان یمنی در الحدیده، و پس از رصد تحرکات شناورهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت. اما «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که این ائتلاف توانسته است این حمله را دفع کند.

المالکی که اصرار دارد از عبارت «حوثی - ایرانی» برای رزمندگان یمنی بهره ببرد، این اقدام نیروهای یمنی را نقض دریانوردی آزاد خواند. این در حالی است که سعودی‌ها بنادر یمن را در محاصره دارند و مانع تردد آزاد کشتی‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن می‌شوند.

یک روز قبل از این اقدام انصارالله، جنگنده‌های ائتلاف سعودی - آمریکایی به اردوگاه آوارگان در استان «الحدیده» حمله کردند و این حمله به کشته شدن 14 شهروند و زخمی شدن 9 تن دیگر منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    18 5
    چرا ایران شلوغ کاری نمیکند مثل عربستان که بدروغ مدارک نشان میدهد و ..... باید هر روز پای شورای امنیت را بکشد وسط و مدام پاپیچ مدیر کل بی عرضه سازمان بشود
  • عباس IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    14 1
    شورای امنیت قرار است امنیت امریکا و متحدانش را تتامین کند آیا؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 1
    شورای امنیت= کلب الحارث ماسونها
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    1 0
    باید موشکی به ریاض شلیک شود تا خفه بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس