کد خبر 756747
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
«سارا سندرز» معاون سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های موجود برای واکنش به اقدام اخیر روسیه در اخراج حدود 750 نفر از کارکنان سفارت آمریکا در مسکو است.

به گزارش مشرق، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی بامداد امروز سه‌شنبه (دوشنبه شب به وقت آمریکا) اعلام کرد، کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌های واکنش به تصمیم روسیه مبنی بر اخراج دیپلمات‌های آمریکایی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: «در حال حاضر ما در حال بررسی گزینه‌های موجود هستیم و اگر موردی باشد حتما اعلام می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه روز جمعه از آمریکا خواست تا تعداد کارکنان سفارت خود در روسیه را تا تاریخ اول سپتامبر به حدود ۴۵۵ نفر و تقریبا برابر با کارکنان سفارت روسیه در آمریکا برساند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که حضور دیپلماتیک آمریکا در روسیه باید به میزان ۷۵۵ نفر کاهش یابد.

این اقدام روسیه در پاسخ به برخی اقدامات اتخاذ شده توسط آمریکا علیه مسکو صورت گرفته است.

هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را به تصویب رساند و این لایحه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس سنا رفته است.

واشنگتن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی نیز تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که به موجب آن ۳۵ نفر از دیپلمات‌های روسیه از آمریکا اخراج شده و دو مجموعه دیپلماتیک این کشور نیز ضبط شد.

با این وجود کاخ کرملین اعلام کرده که روسیه از این حق برخوردار است که به تحریم‌های جدید علیه این کشور پاسخ دهد اما رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرده که هنوز زمان واکنش به این تحریم‌ها فرا نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس