به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از مهر، در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 469 شکایت از سوی مشترکان سرویسهای ارتباطی و 49 مورد شکایت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره نحوه خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است.
در این راستا هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردی که اپراتورها حداقل ها را رعایت نکرده اند در مجموع 11 اخطار به اپراتور اول، 5 اخطار به ایرانسل و 3 اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.
رضا تقی پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره های 6 ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.
مشترکان 469 بار از اپراتورهای ارتباطی شکایت کرده اند
درخواست شکایت | تعداد شکایت | بیشترین موضوع شکایت | میزان رسیدگی |
شکایت از اپراتورهای دیتا | 60 مورد | عدم اطلاع رسانی و قطع و وصلی سرویس | 56 |
شکایت از اپراتور همراه اول | 140مورد | پوشش نامناسب و کیفیت شبکه (34مورد) | - |
شکایت از اپراتور ایرانسل | 269مورد | مزاحمتهای تلفنی (174 مورد) | - |
شکایت نمایندگان مجلس | 49مورد | - | 49 |
مجموع | 508مورد | - | 105 |