سید صادق طباطبایی نژاد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آموزش و پرورش در برخی استانها به شکلی کاملا سیاسی اداره می شود و گروههای سیاسی به جای فرهنگیان کار تصمیم گیری برای آموزش و پرورش را در دست گرفته اند.

به گزارش سرویس جامعه مشرق؛ رویکرد سیاسی برخی مدیران استانی در آموزش و پرورش، علاوه بر بحرانی ساختن وضعیت آموزشی دانش آموزان،  باعث به تعطیلی کشیده شدن مقوله پرورشی در مدارس کشور شده است. سید صادق طباطبایی نژاد عضو کمسیون فرهنگی مجلس با بیان این نکته و تاکید بر گلایه های بسیاری از کارشناسان فرهنگی از سیاست های آموزشی دولت یازدهم به مشرق گفت: عملکرد سیاسی برخی مدیران این وزارتخانه همانند مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بکارگیری مدیران سیاسی با رویکرد سیاسی خاص و بستن مسیر انتقادات برای مدیران و فرهنگیان، مشکلات بسیاری را برای آموزش و پرورش رقم زده است، به نحوی که مثلا مدیران انتصابی از سوی این فرد تنها به شرط دارا بودن عقاید و ریشه های سیاسی خاص منصوب می شوند و دارا بودن تخصص هیچ اولویتی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان یادآور شد: متاسفانه بررسی های ما نشان می دهد آموزش و پرورش در برخی استانها همچون اصفهان به شکلی کاملا سیاسی اداره می شود و گروههای سیاسی به جای فرهنگیان کار تصمیم گیری برای آموزش و پرورش را در دست گرفته اند. بر همین اساس میزان قبولی دانش آموزان در مناطقی مانند اردستان و زواره که بنده نماینده آنها هستم، در کنکور سراسری به شدت کاهش یافته است. شرایط امروز آموزش و پرورش در مناطقی چون اصفهان بحرانی است و امیدواریم مسئولان هشدارهای فرهنگیان و دلسوزان را نسبت به ورود سیاسیون به بدنه آموزش و پرورش بشنوند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد سیاسی چنین افرادی مانند مدیرکل آموزش و پرورش استانی مهم همچون اصفهان کار را به جایی کشانده که حتی نمایندگان اصلاح طلب استان نیز مجبور به اعتراض شده اند، گفت: استفاده از مدیران سیاسی و غیر کارشناس، دیکته کردن عقاید سیاسی در نظام آموزشی و نگاه تنگ نظرانه برای حل مشکلات فرهنگیان باعث شده تا آموزش و پرورش یک استان بزرگ و مهم با چالش مواجه شود.

طباطبایی به دست گرفتن کنترل سازمان مهمی مانند آموزش و پرورش را توسط مدیران سیاسی، ظلمی آشکار به آینده ایران دانست و گفت: متاسفانه در طول چند سال گذشته، آموزش و پرورش هیچ عملکردی در زمینه پرورشی نداشته و حال بعد از چهار سال نوبت به اقدامات سیاسی در آموزش و پرورش رسیده است؛ اقداماتی که در نهایت باعث ضعیف شدن نظام آموزشی کشور خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    4 0
    کاملآ درست است ادارات آموزش پرورش کرمان هم سیاسی اداره میشود و مدیران مرکز استان فقط کار سیاسی انجام میدهند .0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    5 0
    خوب جناب نماینده مدیران آموزش و پرورش بسته به انتخابات مجلس تعیین می شوند و..
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 0
    ای کاش نمایندگان مشهد هم فکری برای آموزش وپرورش خراسان میکردند و سوابق مدیران ودست اندر کاران را می دیدند . گرچه خود نمایندگان دنبال بله قربان گویان هستند نه تخصص و تجربه کاری
  • فرهنگی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    5 0
    منم با حاج آقا موافقم واقعا همین طوره نمونه ش آموزش و پرورش مریوان است که بازیچه دست نماینده شهرستان شده
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    2 0
    اموزش وپرورش در کل کشور باید باز نگری شود و این دغدغه فکری همه شده زیرا خانواده بزرگی از ملت است که همه به نوعی با ان سر وکار دارند وسنوشت اینده سازان جامعه را در بر دارد بنابراین در انتخاب وزبر ومدیران کل ومدیر شهرستانه باید خیلی دقت شود کاش نظر کارشناسان وفرهنگیان را دخیل مدانستند تا انتخابی اصلح انجام شود تعلیم تعلم دو رکن اصلی هستند فدای فرع نشود لطفا....
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    4 1
    آموزش و پرورش به جای ملی گرایانه، قوم گرایانه و تجزیه طلبانه اداره می شود که اگر این نبود، از جنوب شرق و غرب کشور این تروریست ها به وجود نمی آمدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس