کد خبر 746521
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
یادداشت نمایه

دفاع رهبری از حقوق عامه و توصیه‌ها و تأکیدات مستمر ایشان در رعایت و پیگیری حقوق آنان را نباید از قلم انداخت و از یاد برد.

به گزارش مشرق، صبح نو در سرمقاله خود نوشت:

احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم، هفته گذشته به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی مطرح شد. گذشته از اینکه این موضوع مطالبه‌ای از سوی رهبری و به‌عنوان وظیفه‌ای مهم برای یکی از ارکان نظام است، دغدغه مندی رهبری در دفاع از آزادی‌های اساسی و چارچوب مند مردم و نیز استیفای حقوق آنان، نکته مهم و حائز اهمیتی است که ممکن است در لابه لای تحلیل‌ها مغفول بماند یا بعضاً به عمد یا سهو، کمتر مورد اشاره و دقت قرار گیرد.

پرداختن به فهرستی از دغدغه مندی های رهبری در دفاع از حقوق عامه یا آزادی‌های آنان قاعدتاً از حوصله این مجال کوتاه خارج است اما بالاشاره مساله انتخابات و ضرورت سلامت و برگزاری به موقع آن و حفظ حق الناس رأی مردم یکی از شاخص‌ترین و بارزترین این نمونه‌هاست که در طول قریب به ٣٠ سال رهبری معظم له، همواره ساری و جاری بوده است.

چه بسا بزرگانی در امر انتخابات خود را مدافع دو آتشه حق مردم جلوه داده باشند اما باوری حقیقی و اصیل چون رهبری به رأی مردم نداشته‌اند و به تعبیر خودشان با «دمکراسی هدایت شده» بیشتر نمایشی از مردم سالاری را مدنظر داشته‌اند و سابقه و لاحقه آن‌ها نیز به خوبی گویای همین دیدگاه آن‌هاست.

باورمندی رهبری به آزادی‌های اجتماعی چارچوب مند، یکی از دیگر دغدغه مندی هایی است که مصادیق آن را در مباحث و عملکرد رهبری چون کرسی‌های آزاد اندیشی، جلسات نقد و گفت و گوی ایشان با استادان و دانشجویان و علما و متخصصان، سالیانی است که شاهدیم در عرصه سیاسی ارتباط و حمایت ایشان از جریان هاو نحله‌های گوناگون سیاسی نیز همواره جلوه گری می‌کند.

دفاع رهبری از حقوق عامه و توصیه‌ها و تأکیدات مستمر ایشان در رعایت و پیگیری حقوق آنان در موضوعاتی چون بورسیه‌ها، ریزگردها، منابع طبیعی و محیط زیست و تفریحات و سلامت مردم را نیز نباید از قلم انداخت و از یاد برد. شاید و باید در مجالی دیگر بازهم به این مبحث بپردازیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس