اولین عید فطر «حلب» پس از پنج سال

منابع کُرد سوریه از اعزام یک هیات نظامی روسی-ایرانی به شمال حلب برای بررسی اوضاع شهر «عفرین» در پی تهدیدات ترکیه برای حمله زمینی به این شهر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع کُرد سوریه مدعی شدند که یک هیات نظامی روسی-ایرانی برای بررسی تحولات و اوضاع شهر «عفرین» در پی تهدیدات ترکیه، وارد ریف شمالی حلب شد.

وبگاه خبری «الدرر الشامیه» وابسته به معارضان، به نقل از منابع کُرد گزارش داد که همزمان با تهدیدات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، درباره حمله زمینی به شهر «عفرین» در صورت مواجه شدن با خطر از سوی کُردهای سوریه، هیات روسیه- ایرانی راهی شمال حلب شد.

روزنامه سعودی الحیاة چاپ لندن در همین ارتباط گزارش داد که این هیات اخیرا به شهر «عفرین» در ریف شمالی حلب رفته تا از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای به دست آمده از نشست آستانه قرار بگیرد و علاوه بر آن اوضاع ریف شمالی حلب و شهر عفرین را در پی تهدید اخبر اردوغان مورد بررسی قرار دهد.

ترکیه چندی پیش اعلام کرد که مقدمات آغاز عملیات موسوم به «سیف الفرات» فراهم شده و با حضور بیش از 20 هزار عنصر از عناصر تروریستی ارتش آزاد قصد دارد به عفرین حمله کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در صورت مواجه شدن با هرگونه تهدیدی از سوی شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، واکنش نشان خواهند داد.

اردوغان طی سخنرانی در ضیافت افطار در استان «شانلی اورفه» نیز گفته بود که اگر ترکیه با تهدیدی از سوی گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق مواجه شود، بدون تردید و بلافاصله عملیات دیگری شبیه «سپر فرات» برای تلافی آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، رئیس حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» تأکید کرد که باید در برابر اشغالگری ترکیه ایستاد و نیروهای کُرد اجازه نخواهند داد که آنکارا یک وجب از خاک سوریه را اشغال کند.

صالح مسلم در گفت‌وگو با شبکه خبری «روناهی تی‌وی»  اعلام کرد که «اگر آمریکا و روسیه در متوقف کردن تجاوز ترکیه به عفرین به ما کمک نکنند، شهر عفرین در ریف شمال شرقی حلب را به ارتش سوریه تحویل خواهیم داد، همان گونه که در شهر منبج این کار را کردیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    1 2
    ترکیه کاری میکنه که مثل منبج کردها عفرین را به ارتش سوریه تقدیم کنند هههه
    • US ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      3 0
      منبج دست نیروهای کردها متوهم فقط در خط مرزی با جرابلس دو پایگاه روسیه وجود داره نه سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس