کد خبر 742823
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حلقه پیشین و پسین صنعت، تجارت و بازرگانی است و مستقل از تجارت و بازرگانی صنعت و تولید مفهوم ندارد.

به گزارش مشرق، محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» در مجلس گفت: این لایحه باید در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود و حداقل یک ماه زمان برای بررسی آن در مجلس نیاز است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بهتر بود که دولت لایحه جداسازی وزارتخانه‌ها را در یک زمان به مجلس ارائه نمی‌کرد، افزود: دور از ذهن است که مجلس در مورد هر سه وزارتخانه رای واحد بدهد.

وی با تأکید بر اینکه جداسازی بخش‌های صنعت و معدن و بازرگانی بسیار قابل تأمل است و بنظرم به مصلحت تولید و صنعت نیست، بیان داشت: صنعت و معدن یک حلقه پیشین و پسین دارد و آن هم تجارت و بازرگانی است و  مستقل از تجارت و بازرگانی صنعت و تولید مفهوم ندارد. 

نجفی بیان داشت: لذا اینها زنجیره به هم پیوسته‌اند که در صنعت قبل از تولید باید بخشی از مواد اولیه مایحتاج و ملزومات آن از طریق تجارت و بازرگانی فراهم شود و بعد از تولید هم کالا و خدمت در یک زنجیره فروش باید قرار بگیرد و لازم است برای آن عملیات بازرگانی و فروش انجام شود. 

وی با تأکید بر اینکه تجارت و صنعت به هم تنیده است اظهار داشت: این دو لازم و ملزوم هم هستند و بخش اعظمی از بازرگانی کشور هم تهیه ملزومات تولید و یا فروش محصولات تولیدی است. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: لذا اگر بخش صنعت و تجارت از یک استراتژی واحد تبعیت نکند در این بین تولید آسیب می‌بیند و بنابراین انفکاک به مصلحت نیست. 

براساس این گزارش: نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» موافقت کردند؛ در صورت تصویب نهایی این لایحه سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، ورزش و جوانان از یکدیگر تفکیک و 3 وزارتخانه جدید ایجاد می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس