چاوش‌اوغلو نمایه

وزیر امور خارجه ترکیه در مراسمی به مناسبت عید فطر گفت که ایجاد پایگاه نظامی این کشور در قطر ارتباطی به دیگر کشورها نداشته و باید مورد احترام قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، "مولود چاوش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه طی مراسمی به مناسبت عید فطر در آنتالیا گفت که تصمیم ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در قطر ارتباطی به کشورهای دیگر نداشته و این کشورها فقط باید به این تصمیم احترام بگذارند.

وی اضافه کرد: ترکیه و قطر توافقنامه مشترکی را در زمینه  ایجاد این پایگاه نظامی امضا کرده و این توافقی میان دو دولت با حق حاکمیت بوده و ارتباطی به کشورهای دیگر ندارد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا از ابتدای بحران در کشورهای خلیج فارس، محاصره قطر و ملتش را رد و آن را اشتباه دانسته است.

وی اضافه کرد: ترکیه تلاش‌های زیادی را برای حل این بحران به کار بسته و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه به دنبال واسطه‌گری میان "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر و "شیخ صباح الاحمد جابر الصباح" امیر کویت و "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان با هدف ایجاد حل برای این بجران است.

وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که کشورهایی که قطر را تحریم و محاصره کرده از مواضع خود بازگشته و این کشورها راه حلی برای بحران خود در چارچوب روابط برادرانه فی ما بین بیابند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
    1 0
    من موندم چرا کشورهای عربی در مقابل ما گستاخ تر هستند ولی ترسی عجیب همیشه در مقابل ترکیه داشتند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
      1 0
      چون ترکیه معمولا صریح و بی پرده سخن میگوید هیچگاه هم به سیاست خنده روی نمی آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس