کد خبر 740484
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
ترامپ

بر اساس تحقیقات اجتماعی، رئیس جمهوری روسیه در اکثر کشورهای شرق اروپا از محبوبیت بیشتری نسبت به "دونالد ترامپ" برخوردار است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی انجام شده از سوی سازمان تحقیقاتی «گلابسک» در کشورهای اروپای شرقی عضو اتحادیه اروپا و ناتو، از جمله بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلوواکی، کرواسی و جمهوری چک نشان داده است که در اکثر این کشورها "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه محبوبتر از "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان است.   

بر اساس نتایج این نظرسنجی که نسخه‌ای از آن بدست این روزنامه رسیده، پوتین در 5 کشور اروپای شرقی محبوبتر از ترامپ است. بیشترین میزان این محبوبیت به کشور بلغارستان مربوط می شود ( پوتین 70 درصد و ترامپ 37 درصد). به دنبال آن رومانی است با شاخص ترتیبی 47 در مقابل 40، در کرواسی این شاخص 46 درصد به 20 درصد است، در مجارستان (44 درصد و 29 درصد) و در اسلواکی (41 درصد و 21 درصد).  

در جمهوری چک محبوبیت هر دو رئیس جمهوری نسبتا پایین است (پوتین 32 درصد و ترامپ 34 درصد) و تنها در کشور لهستان است که مردمش ترامپ را به پوتین ارجح می دانند، نسبت این شاخص 35 درصد محبویت ترامپ در مقابل 10 درصد محبوبیت پوتین است.

در رابطه با مقایسه رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان نیز این نظرسنجی نشان داده که در کشورهای بلغارستان، مجارستان، اسلوونی و چک، میزان محبوبیت پوتین از آنگلا مرکل بیشتر است.

این نظرسنجی طی ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری از طریق مصاحبه صورت گرفته و در آن 7212 نفر در گروه‌های سنی مختلف، با سطح تحصیلات متفاوت در مناطق مسکونی مختلف شرکت داشتند.

لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری روسیه برای چهارمین سال متوالی است که جایگاه نخست در فهرست افراد دارای بیشترین نفوذ در جهان را بر اساس مختصات مجله فوربس بدست آورده است. دونالد ترامپ در سال جاری مقام دوم را در این رده بندی در اختیار داشته و آنگلا مرکل سومین جایگاه را در این فهرست از آن خود کرده است.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    برای اولین بار این مردم لهستان بودن که به روسیه حمله کردن و جنایت کردن بعد از اون چند قرن روسها به بردگی گرفتنشون و تا شورش میکردن میزدنشون زمین,مردم لهستان و چک مثل گرجستان و ارمنستان همیشه خودشونو از اون چیزی که هستن بیشتر میدونن و همین باعث ضربه خوردنشون هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس