نشست خبری حسن روحانی رئیس جمهور

درحالی که دو سه هفته‌ای است که انتخابات تمام شده است هنوز دولتمردان بر طبل انتخابات می‌کوبند و به رقبا حمله می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - انتخابات تمام شد و از هیجانات هم فروکاسته شد اما به نظر می‌رسد که تنها برای دولت و شخص حسن روحانی انتخابات تمام نشده است. صحبت‌های رئیس‌جمهور در ضیافت افطاری دولت بعضا نشان دهنده همین موضوع است.

حسن روحانی در ضیافت افطاری شنبه شب، که با حضور وزرا، معاونان، استانداران و روسای سازمان‌های دولتی برگزار شده بود، بازهم با سخنان کنایه‌آمیز نسبت به رقیب انتخاباتی‌اش سخن گفت و بیان کرد: « ما نمی‌پذیریم که هر کسی در هر شهری ادعای رهبری مردم را داشته باشد و ‏بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند چرا که معتقدیم آرامش مردم در صورتی امکان‌پذیر است که هر روز قانون را عوض نکرده و زندگی مردم را تغییر ندهیم.»

وی همچنین با بیان اینکه شیوه مدیریت کشور بر ‏مبنای نظر اکثریت خواهد بود، گفت: « ما باید راه و مسیری که مردم نشان دادند را ادامه ‏دهیم. آرای همه مردم برای ما محترم و گرامی بوده و در برابر آن سر تعظیم فرود می‌‏آوریم؛ ٢٤ میلیون نفری که در پای صندوق مسیر خود را به عنوان اکثریت انتخاب کردند، برای ‏ما هیچ تفاوتی با دیگر افرادی که راه‌های دیگری انتخاب کردند، ندارند البته شیوه مدیریت کشور بر ‏مبنای نظر اکثریت خواهد بود.»

البته روحانی از وحدت رویه وکار اجرایی برای تمام مردم ایران نیز حرف زد و بیان داشت: «تک تک ما باید سنگینی بار ٢٤ میلیون رای مردم ‏را بر دوش خودمان احساس کنیم. البته ما فقط در قبال ٢٤ میلیون نفری که به ما رای دادند مسوول ‏نیستیم، بلکه در قبال ١٦ میلیون نفری که به ما رای ندادند و همه آن کسانی که حتی اصلا رای ندادند ‏هم مسوول هستیم.»

اما با این حال به نظر می‌رسد که هنور هیئت دولت از فضای انتخاباتی بیرون نیامده است. البته به سخنان حسن روحانی بایستی حمله‌های عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به شهردار تهران که چندین روز تیتر و عکس اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب را تسخیر کرد، و تا دو هفته بعد از انتخابات شاهد سخنان اعتراضی آخوندی نسبت به قالیباف بودیم، اضافه کرد.

به هر جهت به نظر می‌رسد که با این اوصاف دولت حسن روحانی قصد دارد در دور دوم با وجود هزینه ساز بودن بحث سازش و برجامی که نتایجی که دولتمردان بر آن تاکید دارند هنوز برای کشور ملموس نیست، شیوه «مدیریت انتخاباتی» را در پیش بگیرد و بر طبل رقابت‌های انتخاباتی آنهم پس از پایان انتخابات سال 96 بکوبد.

سخنان کنایه‌آمیز روحانی و برخی ازوزرایش نسبت به رقبای انتخاباتی وی درحالی است که در همه جای دنیا وقتی انتخابات به اتمام می‌رسد دولتمردان سعی می‌کنند فضای هیجانی و احساسی انتخابات را کاهش دهند تا زمینه اجرای سیاست‌ها فراهم شود و دولت بتواند با طیب و آسودگی خاطر به کارهای اجرایی بپردازد اما عجیب است که دولتمردان برعکس کار می‌ کنند و به تقابل‌های انتخاباتی دامن می‌زنند.

حال که هزینه‌ساز بودند بحث‌های سازش با غرب در کشور مشخص شده است و برجام و دیگر تجربه‌های دولت یازدهم در تعامل با غرب نتوانسته است کارساز شود به نظر می‌رسد که دولت در پی وارد کردن هیجانات انتخاباتی به فضای سیاسی است تا بتواند به مدیریت بدنه اجتماعی روی بیاورد. از این منظر است که حسن روحانی بر رای 24 میلیونی در برابر 16 میلیون دیگر که البته عدد کمی هم نیست و ظرفیت‌های بسیاری در آن نهفته است، هنوز تاکید دارد و بیان می‌کند که به خواست اکثریت کشور را اداره خواهد کرد.

این رویه دولت درحالی است که قوه مجریه بایستی در خصوص وعده‌های خود بخصوص به قشر جوان و ضعیف جامعه که قول برطرف کردن مشکلات بی‌کاری و معیشت آنان را داد، عمل و در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید ملی کار کند. اما حالا که دولت بایستی به جای حرف عمل کند هنوز به سیاست‌های انتخاباتی دامن می‌زند تا افکارعمومی به این سمت هدایت شود.  

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمود IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    14 60
    مشرق اینقدر چرت نگو
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
      39 18
      میتونی مشرق نیایی تا چرت نفهمی
  • rahrOo IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    31 8
    دولتش دولته حرفه،بيشتر ازين انتظار نميره،آرامش مردم رو کيا بهم ميزنن؟فتنه گران 88که حرمت عاشورا رو نگه نداشتن وتوخيابون آرامشه مردم رو بهم زدن که با شما همنشينن،همين 16ميليون به خاطر رهبر اين نظام سکوت ميکنن وگرنه انقلاب ديگه ای به پا ميشه
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    27 8
    کدوم رای ؟؟؟ هر وقت از امکانات دولتی و فشار حکومتی برای رای استفاده نکردی و بر اساس عملکردت رییس جمهور شدی بعد بیا حرف بزن
  • یاس IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    22 14
    اینو دیگه کور خوندن که ایران رو بر اساس تمایلات غرب پرستانه و سکولار خودشون و هواداراشون اداره کنند ما هنوز نمردیم که تو و رفقات بخواهید ایران رو منهای اسلام کنید!
  • کریمی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    23 1
    اولین کار شناسایی کارمندان ساده و مدیران ادارات است که چه کسی به روحانی رای نداده ! اوج رذالت و بدبختی یک اندیشه پایبند به اعتدال است!!
  • شریف IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    24 6
    در ادارات و وزارتخانه ها دارند میگردند که چه کسانی در ستاد رئیسی بوده اند تا با انها برخورد بشود ؟ مگر رئیسی جز منافقان یا داعش بوده ؟
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
      16 12
      تا پیدا کنند عمرشان بسر آمده است.
  • پاکنژاد IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    22 9
    دارند سیاستهای پاکسازی دهه 60 را که خود و جناب رفسنجانی از پایه گذارانش بودند اجرا میکنند ؟ مگر رای به رئیسی جرم بوده ؟
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    13 4
    کم بیکار داشتیم حالا 16 میلیونی که به رئیسی رای دادند باید شغلشان را بچسبند که یک وقت بیکار نشوند ............
  • مینا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    20 7
    آره منم باور شده روحانی 24 میلیون رأی آورده! خخخخخ
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
      7 7
      یکی نقل می کرد در محل کار شان در آخرین روزهای انتخاباتی رئیس جمهور مدیران شرکتشان به کارکنان و کار گرانشان قول پاداش همه گیر برای برنده شده روحانی را قول داده اند و اجرا کرده اند این است محتوای دمکراسی غربی لعنتی
  • مریم IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    15 15
    الان فهمیدم چرا هنرمندان و وزیران و مدیران با برگه رای شان عکس داشتند ! گویا ادامه کار و زندگی شرط رای به ایشان بوده معنی ازادی را هم فهمیدیم
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    12 7
    از یک.... این همه دیکتاتوری بعید است ! هر که با ما نیست علیه ماست !
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    16 8
    خدا تا 4 ساله دیگه به مردم رحم کند ایشان خیلی انتقام جو هستند و از منتقدان و حتی بی طرفان بیزار هستند و فقط به حذف فکر میکنند
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    13 5
    کسی که مدرکش جعلیه ! با اینکه روحانی است درس حوزه خونده چه انتظاری میشود داشت !
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    14 9
    از کشورها ی همسایه دیگه فقط به پاکستان کمک نکردیم ! فقط سر خود مردم بی کلاه مانده
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    16 7
    آقای روحانی!اکثریت مردم قم و مشهد به رقیب شما رای داده اند چه دلیلی دارد که طبق نظر اقلیت ان شهر و یا سایر مردم شهرهای دیگر گوش کنند! یعنی اگر به فرض محال یک شهر کافر به تمام معنا داشته باشیم چه دلیل فقهی می توانید جور کنید یه یک شهر مذهبی با تعداد جمعیت کمتر از ا« به حرف آن شهر کافر گوش کند! ما مردم ایران به حاکمیت مذهبی شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد ماورای دولت مستقر بیشتر احترام می گذاریم و معتقدیم در هر دوره چه شما و چه دیگران!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
      7 5
      عقلائی عمل کند باید در کابینه و انتخاب استاندار آن استانها از اکثریت پیروی کند منتها ایشان اصلا در امور مدیریتی مثل اوائل انقلاب فقط بلد است نصف آیات را تفسیر به رای کند و کشوررا به بلا بیندازد - رای دهندگان ایشان کشورشان هوای نفسشان است
  • اميد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    10 8
    انجام وعده ها و كار ، وظيفه دولت نيست كه!! وظيفه اش حرف و حرف و حرف و حرف هست كه ماشالله روز به روز با تجريه تر مي شود ولي خوشم مياد يه سري خار هاي چشم داره كه داره كورش ميكنه و خواب رو ازش ربوده.
  • اميد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    6 6
    انجام وعده ها و كار ، وظيفه دولت نيست كه!! وظيفه اش حرف و حرف و حرف و حرف هست كه ماشالله روز به روز با تجريه تر مي شود ولي خوشم مياد يه سري خار هاي چشم داره كه داره كورش ميكنه و خواب رو ازش ربوده.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    6 10
    لا حکم الا لله راي مردم مشروعيت نمي اورد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    4 7
    فهم این گونه رفتارها ساده بوده و مساله کاملاً واضح است، حالا که وقت عمل کردن به وعده ها شده، سعی می کنند این حرف ها را بزنند و اذهان مردم را به سمت موضوعات فرعی منحرف کنند احتمالاً در اینده سناریوهای دیگری را هم می خواهند رو کنند مثلاً بگویند که برخی اجازه نمی دهند تا کارهای ما در بعضی شهرها به نتیجه برسد. می خواهند بی عرضگی خودشان را توجیه کنند.
  • ناصر IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    4 6
    نوه امام خمینی آخر برنامه در شبکه یک منظورش به حرف روحانی درباره دهه شصت بود و حتی به حرف رهبری درباره دهه شصت که گفت جای جلاد و شهید رو عوض نکنید هم اشاره کرد و عملا غیر مستقیم به روحانی گفت اگر به خاطر حب و بغض های مخلتف با کسی مشکل دارید نگید از اول خراب بوده!..
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    7 7
    من این تتلی را نمی شناسم و اصلا نمیدانم چه کاره است یک عده از طرف داران ایشان طوری از این تتلی حرف می زنند گویای ایشان وبا دارند ممکن است بیماریشان همه را بکشد - حتی حق نفس کشیدن هم به ایشان قائل نیستند افراطی هایی که یا از این ور بام می افتند یا ازآن ور اوسط اعتدالی در فرهنگ اینها وجود ندارد.
  • احسان IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    5 7
    چهار سال آینده هم برای روحانی همین آش و همین کاسه است !! چون دولت قبل هم خودش است ، روحانی روش طرح سوال و پاسخ سوال و طرح موضوع و پاسخ موضوع را تا 1400 ادامه می دهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس