محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه در همین زمان بهترین انتخابات دنیا در ایران برگزار شد که نه خون از دماغ کسی آمد و نه مشکلی پیش آمد، ابراز داشت: آیا در تاریخ عربستان جایی را سراغ دارید که صن

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه بعد از آیت‌الله ملکوتی، در میان افراد بسیاری، آیت‌الله شبستری انتخاب شد که بنده مسئولیت ارائه پیشنهاد را به وی داشتم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نباید تبریز خالی بماند و این خلا باید به سرعت پر شود، لذا علی‌رغم اینکه آیت الله شبستری در تهران مسئولیت‌های فراوانی داشتند، موقتاً خواستیم که بروند تا شخص مناسبی پیدا شود و ایشان برگردند که این دو سه ماه به 22 سال رسید.

وی با تاکید بر اینکه اگر آیت‌الله شبستری می‌خواستند بمانند، مایل به جابه‌جایی ایشان نبودیم، افزود: علمای زیادی از آذربایجان داریم ولی از این جمع مناسب‌ترین شخص برای این مسئله آقای آل هاشم بود که به دلایل مختلف انتخاب شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه حجت‌الاسلام آل‌هاشم فرزند این آب و خاک است و لیاقت زیادی دارد، ضمن اینکه سیادت وی هم مسئله مهمی است، ابراز داشت: همه مردم این استان، ولایتمدار و دوستدار ائمه و فرزندان و سلاله اهل بیت هستند، آذری‌ها چنین روحیه‌ای دارند که برای اهل بیت و امام حسین سر از پا نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه علمای برجسته‌ای در آذربایجان بوده ‌که با استبداد جنگیدند، ابراز داشت: شما فرزندان افرادی هستید که استبداد محمدعلی شاه را برانداخت، ثقه‌الاسلامی که زیر پرچم روس نرفت و به جرم مقاومت در برابر بیگانگان در روز عاشورا دار زدند، اینجا زادگاه علامه طباطبایی‌ها و علامه امینی‌ها و علامه جعفری‌هایی است که در اسلام بی نظیر هستند ستارخان‌ها و باقر خان‌هایی که در دفاع از میهن و اهل بیت زبانزد هستند.

‌‌محمدی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه افتخار آذربایجانی‌ها همین بس که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم که امروز پرچمدار این نهضت و رهبر این انقلاب است و شخصیت والایی است که عَلَم این انقلاب بر دوش اوست ریشه در این آب و خاک دارد تصریح کرد: یک غریو و یک فریاد ایشان از روی شجاعت و مردانگی دشمن را می‌لرزاند.

وی با بیان اینکه در ماجرای منا که حجاج زیادی را با لب تشنه تا 7 هزار نفر به شهادت رساندند، فریاد و غریو رهبری در صیانت از خون شهدای پاک منا بسیار مؤثر بود، ابراز داشت: سعودی‌هایی که شهوت قدرت و ثروت دارند در برگرداندن پیکرهای حجاج ایرانی تعلل می‌کردند و با یک کلام و یک تهدید رهبری معظم فردایش پیکرها بازگشتند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پابوسی عربستانی‌ها بر رئیس جمهور آمریکا در ریاض را دیدید که چه افتضاحی بود و گفتند هرچه بگوید تسلیم هستیم که نوکر اقتضایش این است، افزود: این افراد فاسد برای تقرب بر این شیطان بزرگ دست از پا نمی‌شناختند و حدود 400 میلیارد دلار از ثروت ملت مسلمان به دشمن دادند.

وی افزود: آیا سند مالکیت عربستان را به اسم سعودی‌ها زده‌اند؟ خداوند عذاب مؤسسین این سلسله را بیشتر کند، این منطقه «حجاز» است نه عربستان سعودی!

‌محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه مصرف این سلاح‌های خریداری شده از آمریکا، بمباران یمنی‌های مسلمان است و می‌بینید که چه جنایاتی در حال رخ دادن است، ادامه داد: با کمال پررویی می‌گویند باید ریشه تروریست را خشکاند، تروریست خود شما هستید! داعش را شما تشکیل دادید! در 11 سپتامبر 11 تبعه عربستانی دخالت داشتند ولی زیر سبیلی رد کردند و امروز مدعی دموکراسی هستند! آیا حیا نمی‌کنید؟!

وی افزود: از گذشته در برخی مناطق عربستان در قطیف افراد را به جرم شیعه بودن، کودک و پیر و زن و مرد و جوان را به خمپاره بستند و هنوز هم ادامه دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه در همین زمان بهترین انتخابات دنیا در ایران برگزار شد که نه خون از دماغ کسی آمد و نه مشکلی پیش آمد، ابراز داشت: آیا در تاریخ عربستان جایی را سراغ دارید که صندوق رأی را بشناسند؟ کشوری که هنوز اجازه رانندگی به زنان نمی‌دهند چه برسد به رأی!

وی در پایان خاطر نشان کرد: این رمضان را غنیمت بشمارید، شروع مسئولیت حجت‌الاسلام آل هاشم به عنوان نماینده رهبری در استان در ماه رمضان را بسیار مبارک می‌دانم، لذا توصیه می‌کنم قدر ایشان را بدانید و ایشان قدر شما را بدانند ضمن اینکه نماز جمعه را پر کنید و پرشور برگزار کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام مراسم معارفه امام جمعه جدیدمون بود مردم تبریز امروز غوغا کردند کل مصلی،هر دو طبقه برای استقبال پر بود حتی عده ی زیادی زیر بارون نماز خواندند انشااله که خیر باشد امروز من حس خوبی داشتم و افتخار کردم به ایرانی و تبریزی بودنم با این بینش سیاسی.
  • رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    0 0
    آقا جان ما همه سرباز شمائیم گوش به فرمان شمائیم،
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    1 2
    هیچوقت عربستان دم از دموکراسی نمیزنه. صادق باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس