کد خبر 728816
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
محمد طلایی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با ابراز رضایت از عملکرد آزادکاران ایران در بازی‌های همبستگی اسلامی گفت: تنها از یکی دو کشتی‌گیر در این رقابت‌ها راضی نیستم.

به گزارش مشرق، محمد طلایی درباره عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و جزو تورنمنت‌های بسیار خوب برای تیم‌ ‌ملی کشتی ایران به حساب آمد. در دو، سه وزن کشتی‌گیران ما محک بسیار جدی خوردند و نفراتی مثل یزدانی، پیمان یاراحمدی، مصطفی حسین خانی و میثم نصیری با کشتی‌گیران مطرحی سر شاخ شدند. خوشبختانه به این جمع بندی رسیدیم که نفرات تیم‌ ‌ملی در کجای کار قرار دارند تا بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد درباره عملکرد وزن به وزن کشتی‌گیران ایران و انتقاداتی که از نمایش ضعیف یونس سرمستی، آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران در این رقابت‌ها می‌شود، گفت‌: اصولا هیچ وقت زیاد انتقاد نمی‌کنم، چرا که معتقدم بر اساس شرایط کشتی‌گیر باید از او توقع داشته باشیم. سرمستی چند وقت پیش از ناحیه رباط پا ضرب خورد. در جام جهانی هم چون تازه ضرب خورده بود به هیچ وجه نمی‌توانست کشتی بگیرد، اما خیلی‌ها انتقاد کردند که چرا به او فرصت ندادیم. آسیب‌دیدگی‌ سرمستی یکی از مهم‌ترین دلایل نمایش ضعیفش بود وگرنه او در جوانان جهان و جام تختی کشتی گرفت و کشتی‌گیری نبود که بخواهد این گونه مبارزه کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست کادرفنی تیم‌ ‌ملی از دادن فرصت بیش از حد به یکسری از کشتی‌گیران که نتوانستند طی سال‌های اخیر روند صعودی داشته باشند خودداری کند و به جای آنها روی جوانان دیگری سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد، گفت‌: ما در همین وزن 57 کیلوگرم به نفرات دیگر هم فرصت داده‌ایم و این گونه نیست که بخواهیم فقط روی یک یا دو نفر سرمایه‌گذاری کنیم. اطری را به مسابقات قهرمانی آسیا فرستادیم، حسن رحیمی در جام جهانی کشتی گرفت و امید جلالی بهار را هم در اختیار داریم که برای او نیز برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم. مطمئنا بر اساس شرایط کشتی‌گیران و شایستگی که دارند به همه این فرصت را خواهیم داد. البته از عملکرد سرمستی در بازی‌های باکو راضی نیستم، اما ضرب خوردگی او عامل مهمی در نمایش ضعیفش بود.

طلایی درباره عملکرد مسعود اسماعیل پور نیز گفت‌: او در یک غافلگیری از حریف شکست خورد. وقتی قصد داشت پایش از تشک بیرون نرود، امتیاز از دست داد. حاجی علی اف یکی از بهترین‌های دنیا است که در جام جهانی در 65 کیلوگرم کشتی گرفت و به هیچ کس باج نداد. ما در این وزن نفرات دیگری نیز مانند پیمان بیابانی را داریم که به آنها نیز فرصت خواهیم داد.

وی درباره علت غیبت‌های مداوم پیمان بیابانی، دارنده مدال طلای جوانان جهان در اردوهای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان گفت‌: چند بار او را دعوت کرده‌ایم، ولی در اردو حاضر نشده است. البته قرار شده است که به اردوی تیم‌ ‌ملی بیاید. اشتباه برای جوانان است و امیدوارم که بیابانی قدر این فرصت‌هایی که به او می‌دهیم را بداند، چرا که ممکن است این فرصت‌ها همیشگی نباشد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، عملکرد میثم نصیری در باکو را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا هم نصیری خوب کار کرد و حریف هندی کشتی‌گیری نبود که او را شکست دهد، اما در کش و قوس کشتی نصیری وقتی آمد دو پوئن بگیرد چهار امتیاز را از دست داد و شکست خورد. در مجموع روند حرکتی نصیری رو به جلو است و می‌تواند مهره قابل اتکایی برای ما باشد. در این وزن سید احمد محمدی هم پس از عمل جراحی که داشت آرام آرام تمریناتش را آغاز کرده است، ضمن این که مهدی یگانه جعفری را هم داریم. قصد داریم از نفرات تیم‌ ‌ملی جوانان نیز یک کشتی‌گیر را به افراد حاضر در این وزن ‌اضافه کنیم.

طلایی نمایش حسین خانی ، آزادکار وزن 70 کیلوگرم و دارنده مدال برنز جهان در این رقابت‌ها را عالی توصیف کرد و گفت‌: حسین خانی بسیار خوب کار کرده است و در حال‌ حاضر جزو با تجربه‌ترین کشتی‌گیران تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شود که مطمئنا می تواند با ادامه‌ همین روند به موفقیت‌های بیشتری که شایستگی آن را دارد برسد.

وی درباره نمایش ضعیف پیمان یار احمدی در وزن 74 کیلوگرم نیز، خاطر نشان کرد: یار احمدی تاوان بزرگی داد. او باید در مباحث فنی و روانی بیشتر بر روی خود کار کند تا به تجربیاتش ‌اضافه شود. از عملکرد او رضایت دارم ، چرا که مقابل جبرئیل حسن اف کاری را که باید انجام می‌داد را انجام داد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد درباره  عملکرد درخشان حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و پیروزی مقابل بزرگان جهانی این وزن، گفت‌: پس از شکستی که یزدانی در جام جهانی داشت، انتقادات زیادی به او وارد شد، اما این شکست برای او لازم بود. او تازه به این وزن آمده است، اما در همین مدت کوتاه دیدیم که چگونه بزرگان این وزن را زمین گیر کرد. برای موفقیت در هر چیزی باید زمان داشت و یزدانی خوشبختانه کشتی‌گیری است که باهوش است و به خوبی می داند که چگونه از حریفان امتیاز بگیرد.

وی درباره عملکرد امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم و جابر صادق زاده در سنگین وزن، گفت‌: امیر محمدی در مجموع روند رو به جلویی داشته و در حال‌ تاکتیک پذیر شدن است. او نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و با تمرین بیشتر و با بر طرف کردن نقاط ضعفش می‌تواند روند بهتری نیز داشته باشد، اما در سنگین وزن متاسفانه صادق زاده آن طور که باید نبود، چرا که ما انتظار داشتیم و نتوانست انتظارات ما را بر آورده کند. به این دلیل او را انتخاب کردیم که بتواند رقیب آذربایجانی را در این مسابقات شکست دهد، وگرنه امیر رضا امیری جوان را به این مسابقات اعزام می کردیم اما  متاسفانه صادق زاده نتوانست از پس این حریف آذربایجانی بر بیاید.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد درباره انتقاداتی که به انتخاب جابر صادق زاده و اینکه بر اساس فرایند تیم‌ ‌ملی او نباید  برای حضور در این مسابقات انتخاب می‌شد، گفت‌: انتخاب او بدون توجه به فرایند نبود، چرا که او در رقابت‌های قهرمانی کشور در گروه A کشتی گرفت، اما به آذرشکیب و محبی باخت. محبی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد و آذرشکیب هم به این دلیل که سال‌ها است کشتی می‌گیرد و شرایط سنی‌اش به گونه‌ای نیست که بخواهیم روی او سرمایه‌گذاری کنیم به این مسابقات اعزام نشد، چرا که ترجیح دادیم به نفری جوان تر میدان بدهیم. آذرشکیب سال‌ها است که کشتی می‌گیرد و ما ترجیح می‌دهیم در این وزن روی نفرات جوان مانند امین طاهری و امیر رضا امیری سرمایه‌گذاری کنیم. این موضوع را به خود آذر شکیب هم اعلام کردم.

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی به امین طاهری در سنگین وزن توجه دارد یا خیر؟ گفت‌: در دو اردویی که پشت سر گذاشتیم فرصت نشد به امین طاهری میدان بدهیم، اما او قطعا جزو گزینه‌های کادرفنی در سنگین وزن است که برای او برنامه‌ریزی  کرده‌ایم.

وی در پایان گفت‌: از این پس تمرکز کشتی‌گیران آزادکار بر روی رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی در تیر ماه خواهد بود که نتایج آن اهمیت ویژه‌ای برای کادرفنی دارد. اردوی تیم‌ ‌ملی نیز از دهم خرداد ماه آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس