کد خبر 727062
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
جیمز کومی

رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا که توسط دونالد ترامپ از این سمت برکنار شد، موافقت کرده است تا در نشست علنی کمیته اطلاعات سنای آمریکا شرکت کرده و شهادت دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی که اخیرا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برکنار شده، موافقت کرده است تا با حضور در نشست علنی کمیته اطلاعات سنا، شهادت دهد.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا این مطلب را روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرده است.

برکناری کومی از این سمت در حالی است که برخی رسانه های خبری پیش از این اعلام کرده بودند که ترامپ از وی خواسته است تا تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پایان دهد.

این نشست قرار است پس از تعطیلی ۲۹ می برنامه ریزی و برگزار شود.

رئیس جمهور آمریکا نیز گزارش های منتشر شده درباره درخواست از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی برای پایان دادن به تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را رد کرده است.

ترامپ پیش از این نیز با انتشار توییتی از معرفی روبرت مولر به عنوان دادستان ویژه برای تحقیق درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه روبرت مولر رئیس سابق اف بی آی را به عنوان مسئول ویژه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا معرفی کرده است. این تحقیقات شامل تبانی احتمالی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام های روسی نیز خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس