کد خبر 784258
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
روسیه و آمریکا

وزارت دادگستری روسیه قصد دارد تدابیری برای «مقابله به مثل» با اعمال فشار بر رسانه‌های روسی در آمریکا اتخاذ کند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه واقعا هشدارهایی برای رسانه های گروهی فعال در خاک فدراسیون روسیه در خصوص امکان محدودسازی فعالیتهای آنها، ارسال کرده و این تصمیم در پاسخ به سخت گیریهای بیش از اندازه دولت آمریکا بر رسانه های گروهی روسی فعال در این کشور اتخاذ شده است.

مقامات وزارت دادگستری روسیه توضیح دادند که در قانون مربوط به «فعالیت رسانه‌های گروهی» امکان ایجاد محدودیت‌هایی برای برخی از رسانه های گروهی کشورهایی که به فعالیتهای روزنامه نگاری و خبرنگاران، نگاه حرفه ای ندارند، در نظر گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: «نامه هشدار دهنده به رسانه های گروهی آمریکایی در واقع مقابله به مثل با برخوردهای سخت گیرانه با رسانه های گروهی روسی فعال در ایالات متحده است و این هشدار ممکن است در صورت ادامه اعمال فشارهای واشنگتن بر رسانه های روسی، به در نظر گرفتن محدودیتهای برای فعالیتهای آنها در روسیه منجر شود.»

روز دوشنبه برخی رسانه ها اعلام کردند که دو شبکه تلویزیونی « Nowadays» و «رادیو آزادی» هشدارهایی از سوی وزارت دادگستری روسیه در خصوص امکان محدود شدن فعالیتهایشان را دریافت کردند.

روز گذشته "ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز از امکان مقابله به مثل با آمریکا و ایجاد محدودیتهایی برای رسانه های گروهی آمریکایی فعال در روسیه خبر داده بود.

پیش از این "دیوید سیسیلینه" عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از حزب دموکرات خواستار آن شده بود که شبکه تلویزیونی «راشا تودی» بعنوان «عامل جاسوسی بیگانه» معرفی شود، برای اینکه به عقیده وی، فعالیت این شبکه روسی پاسخگوی منافع ملی آمریکا نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس