کد خبر 726891
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
فیلم/ کدخدایی: حداکثر زمان اخذ رای ساعت 24 است

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با تخلفات انتخاباتی مانند کمبود تعرفه یا تخلفات تبلیغاتی سر صندوق‌های اخذ رأی برخورد می‌کنیم.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور مجدد در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارشات زیادی به دست ما رسیده و در این برهه از انتخابات هوادارن و طرفداران کاندیداها شور و حال خاصی دارند و در این فضا هر کدام سعی می‌کنند که گزارشی که به دست‌شان می‌رسد را به دست ما برسانند.

وی افزود: ما از این اقدام آنها تشکر می‌کنیم، افرادی که علاقه‌مند به نظام و انتخابات هستند، این گزارشات را برای ما ارسال می‌کنند ولی ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات این گزارشات را لحظه به لحظه بررسی می‌کنیم و تا آنجا که می‌توانیم با تخلفاتی مانند کمبود تعرفه یا تخلفات تبلیغاتی سر صندوق‌های اخذ رأی برخورد می‌کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه گزارشات دیگری نیز در حال ارسال به شورای نگهبان است، تصریح کرد: پس از بررسی و جمع‌بندی گزارشات این جمع‌بندی‌ها به اعضای شورای نگهبان ارسال می‌شوند تا اعضا نظرات خود را اعلام و نتایج را اعلام کنند و قطعاً به هر نتیجه‌ای برسیم این نتایج را به همه مردم اعلام خواهیم کرد و هیچ ملاحظه‌ای نسبت به هیچ فرد خاصی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که بررسی گزارشات و اعلام‌نظر شورای نگهبان تا چه زمانی به طول خواهد انجامید، گفت: زمان‌بندی که در فرصت 3 روز می‌تواند شکایت‌ها و نظرات خود را اعلام کنند و آنچه که در قانون آمده 10 روز فرصت است تا شورای نگهبان نتیجه نهایی بررسی صحت انتخابات را دارد و امیدواریم در فرصت قانونی اعلام نظر کنیم و 10 روز پس از پایان رأی‌گیری شورای نگهبان فرصت بررسی دارد.

کدخدایی در مورد مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت خوبی تاکنون صورت گرفته اما باید همکاران ما در وزارت کشور این آمار را اعلام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شمارش آرای انتخابات بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری شروع خواهد شد و این موضوع به شعب و حوزه‌های اخذ رأی بستگی دارد و آرا آنها به تدریج وارد سیستم‌ها خواهد شد و ما هم در شورای نگهبان و همکاران‌مان در وزارت کشور به صورت دستی و سیستمی اعمال خواهیم کرد و مطمئنم در شمارش آرا مشکل جدی نخواهیم داشت و هر زمانی که شمارش آراء صورت گیرد نتایج آن از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    13 0
    کی؟ بعد از اعلام نتایج؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس