کد خبر 724841
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
ترکیه

توافقنامه اهدای قطعات هواپیمای T-37 و تجهیزات مربوطه به نیروی هوایی پاکستان توسط ترکیه پس از انتشار در روزنامه کثیرالانتشار به اجرا گذاشته شد.

به گزارش مشرق، توافقنامه اهدای قطعات هواپیمای T-37 و تجهیزات مربوطه که در 9 مارس 2017 میان دولت جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی پاکستان امضا شده بود،  به اجرا گذاشته می شود.

بر اساس این توافقنامه، این قطعات و تجهیزات در لیست دارایی نیروی هوایی ترکیه قرار دارد و تقدیم نیروی هوایی پاکستان می شود.خبرگزاری آناتولی ترکیه ارزش این تجهیزات و قطعات را 119 میلیون و 396 هزار لیر ترکیه اعلام کرد.

سازمان صنایع دفاعی ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته نیز در جریان سیزدهمین نمایشگاه صنایع دفاعی در استانبول در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه و پاکستان یادداشت تفاهمی را در خصوص خرید و فروش چهار فروند کشتی جنگی ساخت ترکیه و 52 فروند هواپیمای آموزشی ساخت پاکستان امضا کرده اند.

در این بیانیه آمده است پیش بینی می شود موافقتنامه نهایی در این خصوص 30 ژوئن امضا شود.در بیانیه سازمان صنایع دفاعی ترکیه به جزئیات بیشتر درباره ارزش این قرارداد اشاره نشده است.در این بیانیه همچنین آمده است که برای نخستین بار یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) قصد دارد از هواپیماهای آموزشی سوپر مُشّاق پاکستان استفاده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس