کد خبر 721505
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کرانچار

عقد قرارداد سپاهان با کرانچار اگرچه نقش خاطره قهرمانی برای این تیم می زند اما فرکی و ویسی هم قبلا قهرمان لیگ برتر شده بودند و اسیر بازیکن سالاری سکوهای نصف جهان شدند.

به گزارش مشرق، عقد قرارداد سپاهان با کرانچار که عقبه خوبی در ایران دارد و کارنامه اش هم در مجموع قابل قبول است نشان از عزم جدی سپاهان برای بازگشت به روزهای اوج دارد. کاری که با عبدالله ویسی و تا حدودی جوانگرایی شروع شد حالا با کرانچار می تواند به نتیجه هم نزدیک شود و علاوه بر بیدار کردن سپاهان برای تیم ملی ایران هم مفید باشد اما نکته اینجاست که رفتارهای تیم مدیریتی سپاهان طی دو، سه سال اخیر شبیه به تیم های مدعی نبوده و در اکثر این سال ها درگیر بازیکن سالاری و مربی‌کُشی بوده است.

از حسین فرکی بگیرید تا برسید به  استیماچ و ویسی و این همان نکته ای است که در صورت ادامه دار شدن می تواند کرانچار را هم زمین بزند و بفرستد کنار حسین فرکی و عبدالله ویسی.

طی سال های اخیر مواردی از نصف جهان به فوتبال ایران مخابره می شد که بخش سپاهان را به شدت مشوش نشان می داد. دخالت برخی بازیکنان در امور فنی تا جایی رسیده بود که محرم نوید کیا بازیکن باسابقه سپاهان یک روز به مربی تیم گفت «جمع کند و از تیم برود». بار دیگر هم همین بازیکن با فرکی به مشکلات مشابه برخورد کرد و این قصه البته هم روی سکوها و هم در داخل باشگاه و زمین چمن ادامه یافت و همین امروز هم آثار و بقایایی از اختلال هایی کنار زاینده رود شنیده می شود.

شاید در همه این سه سال اخیر اشکال کار در سپاهان اصلا از مربیان نبوده باشد چون به غیر از استیماچ که کارنامه کاری‌اش در سالهای اخیر خوب نبود، فرکی و ویسی هر دو قهرمان لیگ برتر ایران بوده اند اما کشتی سپاهان با این مربیان به گل نشست و هیچ کدام نتوانستند با حاشیه های موجود تا آخر فصل در این تیم بمانند؛ چه برسد به اینکه بخواهند برنامه ای بلند مدت تر داشته باشند.

تا روزی که مدیران سپاهان  توان جمع کردن حاشیه های بازیکن سالاری را نداشته باشند و بیشتر بیننده اتفاقات روی سکو و میان بازیکنان و حتی بالاتر میان اعضای هیات مدیره باشند اتفاق خاصی برای سپاهان رخ نمی دهد چه با کرانچار، چه با فرکی و ویسی.

آنچه سپاهان را آزار می دهد علاوه بر اندکی کم کردن هزینه ها که با طبع سپاهان ولخرج هم خوانی ندارد، همین موارد است، مواردی که در آنها بازیکنانی هستند که خودشان را بالاتر و مهم تر از یک بازیکن یا دستیار دانسته اند.

کرانچار که دوبار سپاهان را قهرمان کرده است نیز اگر با حاشیه هایی غیر از اصل فوتبال درگیر شود نمی تواند تیمش را قهرمان کند. او وقتی می توانست و می تواند موفق باشد که مثل دفعه قبل قدرت اخراج بازیکنی مثل مجتبی جباری را در عرض سه هفته داشته باشد.

باید دید سپاهان نسبت به این سال های اخیر و افت خود تغییر رویه می دهد و به سال های طلایی مدیریت اصفهانی برمی گردد یا همچنان دور یک نقطه می چرخد و به جلو نمی رود؟ این همان تیمی است که به آن می گفتند طوفان زرد. حالا مدت هاست اسیر غوغاسالاری و بازیکن سالاری شده است.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس