کد خبر 720873
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
درگیری در کره‌جنوبی بر سر استقرار «تاد»

صدها نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در این کشور تظاهرات کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در حالی که مقام های نظامی آمریکا از انتقال بخش هایی از سامانه دفاع موشکی تاد به خاک کره جنوبی خبر داده اند، مخالفت ها با استقرار این سامانه موشکی همچنان ادامه دارد.

روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست نیز نوشت: روز شنبه صدها نفر از مردم معترض کره جنوبی، جاده منتهی به محل استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را مسدود کردند و خواستار برچیده شدن این سامانه شدند.

مردم معترض با نصب پارچه نوشته‌ای اعلام کردند که "کره‌ای ها از تاد و جنگ نفرت دارند. تاد را متوقف کنید و صلح و آرامش را به ما بازگردانید. نظامی گری آمریکا در آسیا اقیانوسیه را متوقف کنید. "

حدود ۸ هزار نیروی پلیس در منطقه مستقر شده‌اند تا امینت تحویل سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا را تضمین کنند.

استقرار سامانه موشکی تاد می تواند موجب تشدید تنش در منطقه شود چرا که به اعتقاد تحلیلگران سیاسی و نظامی، توازن راهبردی قدرت را بر هم می زند.

البته نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که تنها ۵۱ درصد مردم کره جنوبی از استقرار سامانه دفاع موشکی حمایت می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل گفته بود، سئول باید هزینه یک میلیارد دلاری مربوط به استقرار این سامانه دفاع موشکی را پرداخت کند.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که هدف از استقرار سامانه موشکی تاد، مقابله با تهدیدات کره شمالی است ولی چین با این اقدام به شدت مخالفت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس