سامانه تاد

معترضان نسبت به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی تاد در یک روستای کره جنوبی با هزاران مامور پلیس درگیر شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که سامانه های بیشتر دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی مستقر شده است، تظاهرات کنندگان خشمگین امروز پنحشنبه در یک روستای این کشور با هزاران مامور پلیس درگیر شده اند.

تحولات منطقه در حالی است که چین و آمریکا درباره گزینه های مربوط به برخورد با کره شمالی، رایزنی کرده اند.

آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا تحریم های نفتی را علیه کره شمالی وضع کند، صادرات منسوجات را ممنوع کرده و اجازه استخدام نیروی کار کره شمالی در کشورهای دیگر را ندهد. آمریکا همچنین خواستار توقیف اموال و دارایی های رهبر کره شمالی و اعمال منوعیت سفر علیه وی شده است.

سئول روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی آزمایش‌های هسته‌ای اخیر پیونگ‌یانگ، چهار سامانه دیگر ضد موشکی آمریکایی از نوع تاد در استان شمالی گیونگسانگ مستقر خواهند شد.

در جریان درگیری بین معترضان در یک روستای کره جنوبی با 8 هزار مامور پلیس حداقل 30 نفر زخمی شده اند. حدود 300 نفر از اهالی این روستا که مخالف استقرار سامانه های دفاع موشکی تاد در این منطقه هستند، با پلیس درگیر شدند.

در جولای سال گذشته بود که در میانه تنش فزاینده ناشی از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، واشنگتن و سئول برای نصب سامانه‌های دفاع موشکی تاد در منطقه سئونگجوی به توافق رسیدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس