فیلم سینمایی

کارگردان فیلم توهین کننده به نظام و دفاع مقدس چگونه مجوز ساخت فیلمی با موضوع آموزه‌های قرآنی از دولت یازدهم دریافت کرد؟

به گزارش مشرق، آخرین روزها اسفند 95 شورای پروانه ساخت به سازنده فیلم «یک خانواده محترم» مجوز پروانه ساخت داد. به فیلمی که یکی از ضدایرانی‌ترین فیلم‌های داخلی در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد بیش از آنکه این فیلمساز درگیر دریافت مجوز از وزارت ارشاد باشد ایرج تقی پور که یکی از عوامل تاثیرگذار در جشنواره جهانی فجر است پیگیر مجوز برای کارگردانی بود که با ساخت و اکران فیلم «یک خانواده محترم» در کشور فرانسه باعث شد تا تصویر مخدوشی از نظام و دفاع مقدس ارائه دهد. فیلم هر آنچه ما به عنوان اعتقادات دینی قبول داریم را زیر سئوال برده‌ و پلان به پلان آن توهین به اعتقادات ما است.


حال این کارگردان با چنین سبقه‌ای قرار است فیلمی با عنوان «یلدا» با آموزه‌های قرآنی بسازد. ظاهرا برای جلوگیری از بروز حساسیت‌های رسانه ها، در هنگام ارائه مجوزساخت به این فیلم، تنها به این موضوع اشاره شده که مضمون فیلم «مسعود بخشی»ژانر اجتماعی است اما امروز تهیه کننده اثر ایرج تقی پور تاکید کرده است که این فیلم بر اساس یک آموزه قرآنی ساخته می‌شود و درباره 2 زن است که به دلایلی رو در روی هم قرار می گیرند. موضوع اصلی «یلدا» درباره عفو و گذشت است

اما این کارگردان با ساخت فیلم «یک خانواده محترم» یک بار به تمام اعتقادات دینی ما توهین کرده و آن‌ها را زیر سوال برده است چگونه است که بار دیگر به این کارگردان اعتماد شده و درباره آموزه قرآنی عفو و گذشت قرار است فیلمی بسازد . اکثر آثاری که در باره عفو و گذشت در سینمای ایران ساخته شده بیشتر داستان‌هایی ضدقصاص دارند .

حال این سوال مطرح است که چگونه در دولت یازدهم به کارگردان «یک خانواده محترم» مجوز ساخت فیلمی درباره آموزه قرآنی داده شده است؟
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس