تئاتر

پخش تیزرهای تبلیغاتی از سوی شبکه های معاند همواره دردسر ساز بوده اما انگار این مشکلات برای سازندگان عبرت نشده و این بار عوامل یک نمایش به تبلیغات در شبکه جم پرداخته اند.

به گزارش مشرق،‌ این روزها نمایش "کافه طره" به کارگردانی "نوشین تبریزی" در مجموعه تئاتر پایتخت روی صحنه رفته است. در این نمایش محمد حاتمی، شبنم قلی‌خانی، بهناز توسلی، مریم زارعی و شراره رنجبر در متنی نوشته نوشین تبریزی روی صحنه می‌روند.

اما آنچه بیش از اجرای این نمایش خبرساز شده، تبلیغ تیزر و عکس‌های این نمایش از طریق شبکه جم است. این اتفاق طی دو شب پیش آغاز شده و همچنان از طریق این شبکه ادامه دارد. پیش از این نیز شبکه جم از طریق آنتن خود به پخش تیزر فیلم و تئاتر پرداخته بود که این اتفاق همواره به ضرر اثر تمام شده و هیچکس مسئولیت این حرکت را بر عهده نگرفت.این حرکت گاهی تا حدی پیش رفت که برخی آثار به این دلیل از چرخه اکران یا نمایش خارج شده و توقیف شدند؛ اما گویی این واکنش‌ها برای برخی تهیه کنندگان و سازندگان کافی نبوده و نیست؛ زیرا همچنان با انتشار این تیزرها از طریق این شبکه روبرو هستیم.

گفتنی است ممنوعیت تبلیغات فیلم ها و کالاهای ایرانی در شبکه های معاند بارها و بارها از سوی مسئولان قضائی تذکر داده شده است؛ همچنین جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که  تبلیغات فیلم‌ها و کالاهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند ممنوع است  و مسوولان فرهنگی کشور باید دستورات قضایی دادستانی در این زمینه را اجرا نمایند.

منصوری معاون دادستان و بازپرس ویژه پرونده شبکه ماهواره‌ای جِم نیز همکاری برخی بازیگران و مجریان ایرانی با این شبکه و تبلیغ فیلم‌ها و کالاهای ایرانی در شبکه مذکور را به نوعی همکاری با شبکه‌های معاند نظام دانست که واجد وصف مجرمانه است.

گفتنی است، پیشتر نیز سازمان سینمای وزارت ارشاد نیز نسبت به پخش تیزر فیلم های سینمای در شبکه جم هشدار داده بود. براساس اطلاعیه این سازمان: "پس از گفت و گو و توافق‌های انجام شده با قوه محترم قضائیه و  با توجه به تذکرات متعدد  واعلام مسئولان عالیرتبه قضایی، همکاری با شبکه های معاند، معاونت در جرم تلقی می شود.باردیگر تاکید می شود درصورت پخش آگهی تبلیغاتی در شبکه های معاند از جمله جم، سازمان سینمایی با متخلفان به شدت برخورد و ادامه نمایش فیلم در سینماها و شبکه نمایش خانگی در هر مرحله ای که باشد متوقف خواهد شد".
 
حال باید دید، محمدمهدی براتی تهیه کننده این اثر و یا مجموعه تئاتر پایتخت به عنوان مجری طرح این نمایش چه واکنشی به این اتفاق، نشان می دهند؟  و این سوال باقی می ماند که پخش تیزر کافه طره که بدون شک به ضرر خود این نمایش است به سفارش سازندگان اتفاق افتاده و یا اینکه شبکه معاند جم باز هم دست به شیطنت زده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس