تئاتر

کارگردان و نویسنده نمایش «آبی‌ترین آسمان زمین» گفت: نمایش «آبی‌ترین آسمان زمین» در 4 هزار لیتر آب اجرا می‌شود و تماشاگران در فاصله 10 تا 20 سانتی صحنه قرار دارند.

به گزارش مشرق،‌ محمد قاسمی کارگردان «آبی‌ترین آسمان زمین» که این روزها در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه است،  گفت: این نمایش پیشتر در پلاتو اجرای تئاتر شهر، آذر ماه سال گذشته به صحنه رفته بود و بازیگران این نمایش پری بارانی، دل آرام ترکی و خود بنده هستیم.

قاسمی با اشاره به اینکه این نمایش در ژانر دفاع مقدس یا جنگ طراحی نشده، گفت: با اینکه من بسیاری از کارهایم در عرصه دفاع مقدس و جنگ بوده و افتخار هم می‌کنم که در این عرصه کار می‌کنم سعی کردم این اثر را طوری تولید کنم که مخاطب از تکرار شکوه نکند.

این کارگردان و نویسنده اظهار داشت: محتوای این نمایش به این صورت است که سه شخصیت جداگانه نمایش هر یک اتفاقاتی برایشان پس از جنگ می‌افتد در واقع یک خودنوشت (اتوبیوگرافی) دراین نمایش جریان است، نمایش‌هایی که در واقع مستند روایتی دارند، جنگ‌های رفتاری، تضاد رفتاری و چنین مسائلی را مدنظر قرار داده و در واقع این اثر یک درام مدرن است.

وی همچنین یادآور شد: مخاطب با تماشای این نمایش با سه قصه جزا روبه رو می‌شود حتی در بخش‌هایی تماشاچی آنقدر درگیر می شود که با تکان سر یا تأیید و تکذیب در فرایند نمایش دخالت می‌کند اما در نهایت در انتهای نمایش متوجه می‌شود که همه چیز تنها یک نمایش بوده است.

قاسمی اظهار داشت: این اتوبیوگرافی‌ها از سوی دو زن و یک مرد صورت می‌گیرد علت مرگ هر یک از اینها انگیزه‌های مختلفی است که در نهایت این سه شخصیت توسط آب کشته می‌شوند آبی که مظهر پاکی است در اینجا المانی برای کشتن می‌شود. بنابراین این روایت ها توسط هنرمندان در آب صورت می‌گیرد.

این کارگردان با اشاره به اجرای نمایش در 4 هزار لیتر آب گفت: خود این کار سختی‌های خاصی دارد مخاطب هم در فاصله 10 تا 20 سانتی از صحنه نمایش قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: مهمانان هنرمند زیادی تابه حال این نمایش را تماشا کرده اند از جمله دکتر صالح پور، اسدی، مهران احمدی،‌علیرضا استدی، مهدی شفیعی، پیمان شریعتی،‌کوروش زارعی، نیوشا ضیغمی، قاسم زارع،‌حسن روستایی و .. که برخی از آنها تبلیغات کار را هم در صفحه‌های مجازی شخصی‌شان قرار داده‌اند. امیدوارم این نمایش با استقبال بیشتری نیز روبه رو شود.

آبی ترین آسمان زمین  هر شب تا 22 اردیبهشت به استثنای شنبه ها ساعت 19 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس