کد خبر 712208
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
زارعی

مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه جشنواره بچه‌های مسجد یکم تا پنجم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود، گفت: جایزه ویژه فرج الله سلحشور به پاس فعالیت‌های درخور ارزشی او ترتیب داده شده است.

به گزارش مشرق،‌ کوروش زارعی، دبیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در نشستی خبری گفت: این جشنواره با هدف مردمی کردن تئاتر راه اندازی شده است. تئاتر ما مردمی نیست. اما اگر تئاتر را هنر انسان‌ساز  می‌دانیم باید برای مردم کار کنیم.
وی از اعطای جایزه ویژه فرج الله سلحشور در این جشنواره خبر داد و افزود: سلحشور توانست به عنوان یک هنرمند مسجدی کارهای درخور تأملی تولید کند. به همین دلیل هم جایزه ویژه این جشنواره به نام سلحشور اهدا می‌شود.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین از راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تا به امروز ۱۴ دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در ۱۴ استان افتتاح شده است. ما به دوستان استان‌ها گفتیم که ابتدا به کشف استعدادها و جذب نیروهای مستعد بپردازند و بعد از آن دفاتر را افتتاح کنند. هدف ما از راه اندازی این دفاتر تربیت و پرورش و کشف استعدادهای نوجوان و جوانی است که در استان‌ها راهی برای ورود به گروه‌های حرفه‌ای تئاتر ندارند.
حمید نیلی، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد هم در این نشست اظهار داشت: 105 گروه از شهرهای مختلف در این جشنواره شرکت کردند که 16 اثر به جشنواره راه یافت.
وی افزود: مراسم‌ افتتاحیه این جشنواره شنبه اول اردیبهشت، بر مزار فرج الله سلحشور و اختتامیه عصر عید مبعث، در تالار سوره حوزه هنری
 خواهد شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس