کد خبر 709748
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
توزیع هدایای آموزش و پرورش بین دانش آموزان مناطق زلزله زده

وضعیت مدارس آسیب دیده از زلزله خراسان رضوی با حضور منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش بررسی شد.

به گزارش مشرق، جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب دیده از زلزله استان خراسان رضوی با حضور منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از وزیر آموزش وپرورش و مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی برگزارشد.


علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه به اقدامات انجام شده درپی زلزله 16فروردین اشاره کرد وگفت: بلافاصله اکیپ‌های جداگانه‌ای با حضورمعاونان و مشاوران به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام و ضمن دلجویی از دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان وضعیت مدارس به صورت میدانی بررسی و به صورت فنی با همکاری ناظران اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان گزارش کاملی تهیه و در جلسات متوالی جمع بندی لازم انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اغلب مدارس آسیب دیده در زلزله، قدمتی بالای 40 سال داشته و ساختمان مدارسی که حداقل نکات ایمنی ساخت و ساز در آن رعایت شده بود، آسیب ندیده بود؛ ضمن آنکه در شرایط بحران، آموزش و پرورش به سرعت سالن‌های ورزشی را درسطح مشهد و شهرستانها در اختیار مردم قرار داد و بیش از 8 هزارنفر ازشهروندان در این فضاها اسکان یافتند.

وی افزود: حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان در مدارس آسیب دیده را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه وقوع زلزله آسیب‌های روحی و روانی برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به دنبال داشت، در راستای کاهش این آسیب‌ها، مشاوران مجرب با عنوان «سفیران آرامش» در این مدارس حاضر شدند.

کاظمی بازسازی مدارسی که بر اثر زلزله آسیب‌های جزئی دیده‌اند را از اقدامات مهم پیش رو برشمرد و گفت: فضاهای آموزشی و پرورشی غیر قابل استفاده شناسایی شده و لیست کاملی از آنها تهیه و با بهره گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین، عملیات اجرایی بازسازی این مدارس به سرعت انجام خواهد شد.

وی پیش بینی فضاهای موقت جهت تشکیل کلاس‌های درسی را دیگر برنامه انجام شده عنوان کرد و افزود: کمک‌های ویژه برای دانش‌آموزان و «مدیر آموزگاران» در نظرگرفته شد و کمک‌های وزارت آموزش و پرورش ابتدا بین 24 کلاس در 15 روستا از بخش رضویه که دارای تعداد 300 دانش‌آموز است در قالب کیف، کفش، لباس گرم، نوشت افزار، مواد غذایی توزیع شد؛ ضمن آنکه کلاس‌های درس در چادر‌های آماده سازی شده از روز 19 فروردین با حضور معلمان و دانش‌آموزان آغاز شده است تا در هفته‌های پایانی سال تحصیلی از عقب ماندگی دانش‌آموزان از مرحله آموزش جلوگیری شود.

خدابنده معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز دراین جلسه گفت: روستاهای شهرستان‌های فریمان، سرخس و بخش رضویه مشهد، تربت جام و صالح آباد بیشترین آسیب را در وقوع زلزله روز چهارشنبه هفته گذشته دیده‌اند.

وی افزود: در قالب اکیپ‌هایی جداگانه از وضعیت مدارس مناطق آسیب دیده از زلزله روستاهای چشمه، دو قلعه براشک، الغور، و شهر سفید سنگ در فریمان و روستاهای موسی آباد، یکه پسته، چاه مزار سفلی و چاه مزار علیا در تربت جام، رضویه مشهد و احمدآباد بازدید و گزارش دیگر مناطق از جمله صالح آباد نیز اخذ شد.

مسئول ستاد پیشگیری از بحران آموزش و پرورش استان برگزاری جلسات مستمر با ستاد مدیریت بحران استانداری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را دیگر اقدامات انجام شده طی روزهای گذشته عنوان کرد.

خدابنده افزود: کمک‌های بلا عوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای همکاران آسیب دیده نیز در نظرگرفته شده است.

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش جهت حضور در مناطق آسیب دیده به خراسان رضوی سفر کرده است نیز در این جلسه در مورد کمک‌های این وزارتخانه جهت بازسازی مدارس اعلام آمادگی کرد و قول مساعد داد.

روز چهارشنبه نیز با حضور مجاوری نماینده وزیر آموزش و پرورش از مناطق آسیب دیده فریمان و تربت جام بازدید می‌شود و 250 بسته کمک‌های وزارتی بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس