سردار کمالی

مشمولان غایب با غیبت بالای ۸سال از اردیبهشت می توانند نسبت به پرداخت جریمه و دریافت کارت معافیت اقدام کنند.

به گزارش سرویس جامعه مشرق-رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اوایل سال گذشته از تصویب قانونی برای مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور داده بود که بر اساس آن مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل دو سال سابقه اقامت در خارج از کشور را داشته باشند می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال بدون تعیین تکلیف سربازی به کشور سفر کنند.

سردار موسی کمالی یک سال قبل درحالی خبر از حذف محدودیت برای ورود مشمولان مقیم خارج از کشور داده بود که پیش ازاین مصوبه، اشخاصی‌که از سال ۸۳ به بعد از کشور خارج شده بودند بدون تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش حق تردد به کشور را نداشتند.

البته این مصوبه تنها تا پایان سال ۹۵ قابلیت اجرا داشت و بر اساس آن مشمولان مقیم خارج از کشور در سال جدید، تردد مشمولان مقیم خارج از کشور می بایست با محدودیت مواجه می شد؛ این درحالی است که سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار مشرق از تمدید قانون قبلی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح به وزارت امور خارجه و دیگر مبادی ذی صلاح خبر داد و گفت: اقداماتی برای تمدید این مصوبه صورت گرفته است، اما تا زمان تصویب آن وزارت امور خارجه و دیگر مبادی ذی صلاح مکلف به اجرای مصوبه سال گذشته شده اند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مشمولان مقیم خارج از کشور با داشتن حداقل دو سال سابقه اقامت در خارج از ایران می توانند سالیانه دو بار و حداکثر به مدت سه ماه بدون نیاز به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود به کشور سفر کنند، تنها شرط استفاده از این قانون را مراجعه مشمولان به سفارتخانه ها یا نمایندگی های کنسولی ایران در کشور مبدا و ممهور کردن گذرنامه های خود به مهر ورود و خروج دانست و گفت: تا زمان تصویب قانون جدید، مصوبه سال ۹۵به قوت خود باقی است و مشمولان مقیم خارج از کشور می توانند بدون نگرانی به سرزمین مادری خود سفر کنند.

سردار کمالی از اعلام و ابلاغ دستورالعمل و ضوابط دریافت کارت معافیت به ازای پرداخت جریمه برای مشمولان غایب بالای هشت سال، حداکثر تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت:مشمولان غایب با غیبت بالای هشت سال از ابتدای اردیبهشت ماه می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰نسبت به پرداخت جریمه و دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حسین PL ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    13 50
    ما که سربازی رفتیم و با اینکه اضافه خدمت هم داشتیم و فرمانده ها حسابی لطف داشتند !!! الان هم اگر نیاز باشه یا فرمانده کل قوا امر کنند برمیگردیم و از مملکت و عقیده مون دفاع میکنیم. دفاع از کشور اولین ویژگی که داره اینه که به هیچ دین و مذهبی وابسته نیست ، اگر کسی کوچکترین عشق و علاقه ای به کشور داشته باشه اگر احساس کنه کشور در خطره وارد عرصه میشه. ضد انقلاب ها اولین مشکلشون اینه که وطن پرستی و علاقه ملی که ادعا میکن دروغ هست.
  • ایثارگر IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    12 6
    سلام اون قضیه خرید فرزندان ایثارگران با 5 میلیون تومان چی شد آخر؟
    • مهدي IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      0 0
      اخ گفتي هيچ خبري ازش نيست
  • ایران CA ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    8 1
    یک دنیاااااااااا ممنوونمممم :)
  • امید DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    16 1
    لطفا در مورد 2 یا 3 سال بودن اقامت خارج از کشور شفاف سازی کنید. در اکثر سایت ها ذکر شده 3 سال!!!
  • نحمد FR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    1 1
    عجب!!!!!!!!!پول دادن کجاش خوشه
  • امیر IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    0 0
    خواهشا درباره قانون جدید کسری خدمت ایثارگران اطلاع دهید
  • مجید IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    1 0
    مشرق جان سایت نظام وظیفه میگه سه سال اقامت دائم در خارج از کشور مجوز تردد دارد نه دو سال خواهشا پیگیری کن بعد هم اصلاحیه بزن
  • محمد ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    لطفاً در مورد ٢ يا ٣ سال اقامت خارج از كشور شفاف سازى كنيد . در همه ى سايتهاى وابسته به نظام وظيفه نوشته ٣ سال لطفاً در اين مورد توضيح دهيد!!!!!!
  • فیروز IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    2 0
    این مسائل ربطی به بسیج دانشجویی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس