کد خبر 32166
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲

مشمولان مقيم خارج از کشور طبق شرايط خاص با پرداخت 10 ميليون تومان مي توانند از خدمت وظيفه معاف شوند.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، امسال براي معافيت ريالي (خريد خدمت) هموطنان خارج از کشور برابر قانون بودجه سال 89 مبلغ ده ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

مشمولاني که تا پايان شهريور سال 85 از کشور خارج شده‌اند و اکنون در يکي از دانشگاه‌هاي مورد تائيد وزارت علوم و يا وزارت بهداشت مشغول تحصيل هستند نيز مي‌توانند با مراجعه به نمايندگي‌هاي ايران در خارج کشور و ارائه مدارک لازم، سالانه دو مرتبه و جمعاً به مدت سه ماه به کشور ايران تردد کنند.

شرايط و مدارک لازم براي استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده براي مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور، در سايت اينترنتي پليس، در بخش سازمان وظيفه عمومي درج شده است.

در حال حاضر اين کار مستلزم حضور مشمول در داخل کشور است اما در آينده با اجراي طرح پيش بيني شده، پزشکان مورد تاييد سازمان وظيفه عمومي پس از طي کردن مراحل آموزش، در هفت کشور کانادا، آمريکا، انگليس، امارات، سوئد، آلمان و استراليا مستقر مي‌شوند و متقاضيان براي معاينات پزشکي به آنان مراجعه مي کنند.

مدارک پزشکي اين افراد، پس از ارسال به سازمان وظيفه عمومي بدون حضور مشمول رسيدگي و در صورت داشتن شرايط، کارت معافيت براي متقاضي صادر مي شود.

سردار صدرالسادات با بيان اينکه مراحل اعزام و رسيدگي به درخواست مشمولان ساده شده است، گفت: مشمولان با مراجعه به 600 دفتر پليس+10 در کشور، مي‌توانند هر نوع درخواست خود را درباره اعزام به خدمت و يا انواع معافيت‌ها ارايه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس