کد خبر 310876
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

معاون امور مشمولان و معافیتهای سازمان وظیفه عمومی جزییات خرید خدمت سربازی و تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حجت الله واعظي نژاد گفت: روز گذشته  رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ضمن حضور در مرکز رسيدگي به امور ايرانيان واقع در ساختمان دبيرخانه شوراي عالي، پاسخگوي مستقيم سوالات و مشکلات مطرح شده از سوي مشمولان مقيم خارج از کشور بود.ا بيشترين موضوعات مطرح شده از سوي مشمولان را در خصوص تردد به داخل کشور، معافيت خريد خدمت و معافيت تحصيلي بود. بيشترين تماس ها از کشورهاي کانادا، آمريکا، انگليس و آلمان بود؛ اين درحاليست که اين اقدام سازمان وظيفه عمومي ناجا، خرسندي و رضايت هموطنان ما در خارج از کشور را به دنبال داشت.

وی در خصوص آخرين وضعيت اجراي معافيت خريد خدمت مشمولان خارج از کشور گفت: براساس مصوبه ستاد کل نيروهاي مسلح از سال 82 تا پايان مرداد 92 اين معافيت به اجرا درآمد اما اجراي آن از ابتدای شهریور ماه سال گذشته متوقف و تسهيلات تردد مشمولان خارج از کشور جايگزين اين معافيت شد.

وي در تشريح معافيت خريد خدمت گفت: کساني که قبل از سال 82 از کشور خارج شده و 2 سال اقامت از سن 13 سالگي در خارج از کشور داشته باشند با پرداخت مبلغ 10 ميليون تومان از خدمت معاف مي شدند.

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: استفاده از تسهيلات تردد مشمولان خارج از کشور از ابتدای شهریور ماه سال قبل آغاز شد که براساس آن، کساني که 3 سال اقامت پيوسته در خارج از کشور داشته باشند، در هرسال دو نوبت و در مجموع 3 ماه مي توانند به داخل کشور تردد کنند. اين تسهيلات شامل دانشجوياني که داراي معافيت تحصيلي خارج از کشور هستند و همچنين فرزندان ماموران ثابت دولت که در خارج از کشور بسر مي برند، نمي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرداد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام و با تشکر از تصمیمات مدبرانه مسئولین عزیز مملکتی . اجرای مصوبه خرید خدمت سربازی و تسهیلات در تردد مشمولین خارج از کشور میتواند تحول بزرگ و مثبتی در بر داشته باشد که از نظر علمی تخصصی , فرهنگی و اقتصادی و گردشگری به کاستیهای این مرز و بوم کمک بزرگی خواهد کرد . احسنت والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس