کد خبر 705692
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
جنگنده

با وجود ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا مبنی بر کشته شدن ۲۲۹ غیرنظامی در سوریه و عراق در حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، اما نهادهای حقوقی تعداد غیرنظامیان کشته شده را بیش از ۲۸۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین گزارش داد که آمار اعلام شده از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا با آمار منتشر شده از سوی نهادهای حقوقی تفاوت چشمگیری دارد به گونه‌ای که این نهادها کشته شدن بیش از 2800 غیرنظامی در حملات ائتلاف مذکور در سوریه و عراق را تأیید کرده‌اند.


فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارش خود به اجرای بیش از 18000 حمله هوایی در عراق و سوریه طی سه سال گذشته اشاره کرده و مدعی شده است که تلاش‌های فوق‌العاده‌ای برای هدف قرار دادن اهداف جنگی در این دو کشور صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه نیز در این باره اعلام کرد که بیانیه پنتاگون درباره توجیه کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان عراقی در نتیجه بمباران آمریکا «عاقلانه» نیست.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در این باره اظهار داشت که این توجیه پنتاگون، میزان واقعی برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌ها در مناطقی که احتمال کشته شدن ساکنان آن با «بمب‌های هوشمند» وجود داشت، نشان می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس