حامل ورقه می تواند و بایستی همیشه مسلح باشند، از هر نوع و با تمام مهمات و وسایل و ماشینی که صلاح می دانند و در اختیارشان باشد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، شهید «سید محمدصالح نجفی قائم مقامی الحسینی» ، از جمله انقلابیون وفادار به حضرت روح الله بود که بخش اعظم عمر خود را به مبارزه برای احقاق حقوق مسلمانان عراق و لبنان و فلسطین گذراند و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به کشور خویش بازگشت و به جمع پاسداران نهضتِ پیشوای خود ملحق شد. سید محمد صالح را باید از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار آورد که طی ماه های پرتنگنای اولیه پس از پیروزی انقلاب ، نقش چشمگیری در استحکام ریشه های این نهاد مقدس داشت و اگر نبود شهادت زودهنگام و غریبانه اش ، امروز از نامی پرآوازه در میان شخصیت های انقلاب اسلامی داشت.
آن چه می بینید ، مجوزی برای حمل سلاح توسط شهید سید محمدصالح است که توسط شهید محمد منتظری صادر شده است.
شهید محمد منتظری ، پیش از تصویب طرح تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط شورای انقلاب ، جمعی از داوطلبان عاشق انقلاب اسلامی را  سازماندهی نموده و آنان را برای حفاظت از خطراتی که انقلاب را تهدید می نمود فرماندهی می کرد. این تشکیلات ، به دنبال تصویب نهایی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب ، در اردیبهشت 1358 ، در سپاه جدید التاسیس ادغام گردید و سید محمد صالح حسینی ، نیز مسئولیت تنظیم روابط سپاه پاسداران با کشورهای خارجی را تا زمان شهدتش در اسفند 1359 به عهده گرفت.
در این سند تاریخی که یادگاری است از دو شهید از جمع «السابقونِ» انقلاب اسلامی ، آمده است :

حامل ورقه آقای محمد صالح نجفی ، از برادران اسلامی ، می تواند و بایستی همیشه مسلح باشند، از هر نوع و با تمام مهمات و وسایل و ماشینی که صلاح می دانند و در اختیارشان باشد. والسلام
محمد منتظری

روحمان با یاد این دو شهید شاد



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    میشه لطفا در باره شهادت این بزرگوار ونحوه ان توضیحات بیشتری بدهید ممنون
  • عليرضا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    خداوند روح تمامي شهيدان بويژه شهيد محمد منتظري را شاد بگرداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس