سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در نامه‌ای تهدیدآمیز به هتل وارویک محل اقامت رئیس جمهور ایران و هیات همراه، از مدیران این هتل خواست تا از اسکان‌دهی به احمدی‌نژاد در شهر نیویورک خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مشرق، هر قدر به زمان برگزاری نشست سالیانه 11 سپتامبر نزدیک‌تر می‌شویم، امیدهای سازمان‌های آمریکایی مخالف ایران و تلاش‌های آنها برای منزوی ساختن و تحریم رییس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد کم‌رنگ‌تر و ناکارآمدتر می‌گردد.

در طی یک ماه اخیر سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»‌ در تلاش‌های خود سعی کرد تا مانع از حضور احمدی‌نژاد در نشست امسال 11 سپتامبر شود. البته این تلاش‌ها و هراس‌ها چندان هم بی‌دلیل نیست، چرا که برخلاف میل ذی‌نفع‌های حادثه 11 سپتامبر، هزینه‌های گزاف و جهت‌دهی‌های فریبنده مسائل 11 سپتامبر کم کم در حال از دست دادن کارایی خود بوده و این حادثه با سوالات و چالش‌های بی‌شماری مواجه شده است.

چنانچه طی هفته‌های گذشته گزارش شد، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در کمپین خود ابتدا کوشید تا علیه ایران و حضور احمدی‌نژاد جوسازی کرده و با تحریک افکار عمومی مردم آمریکا، باعث عدم حضور وی در شهر نیویورک و در این نشست شود. این سازمان طی اطلاعیه‌هایی از هتل‌های شهرهای نیویورک و منهتن خواست تا به رییس‌جمهور ایران و هیئت همراه وی هیچ گونه خدماتی ارائه ندهند. در دیگر اقدام، این سازمان با نصب بیل‌بوردی در میدان تایمز شهر نیویورک، احمدی‌نژاد را «شریک غیرفعال القاعده» نامید.
 
 

با این حال و به رغم تلاش‌های این سازمان، چند روز پیش رییس دانشگاه کلمبیا یکبار دیگر از احمدی‌نژاد برای حضور در ضیافت شامی با حضور دانشجویان این دانشگاه دعوت به عمل آورد. این اقدام رییس دانشگاه کلمبیا خشم این سازمان را برانگیخت و سبب نوشتن نامه‌ای از سوی رییس این سازمان به دانشگاه کلمبیا برای لغو این دعوت شد.

در جدیدترین اقدام، هتل وارویک شهر نیویورک اعلام کرده است که قصد دارد تا به احمدی‌نژاد و هیئت همراه وی اسکان بدهد و در طول اقامت‌شان در نیویورک از آنها پذیرایی به عمل آورد.

مسلماً این تصمیم هتل وارویک نیز مطلوب این سازمان نبوده و باعث شد تا یکبار دیگر رییس این سازمان، مارک والاس، در نامه‌ای تهدیدآمیز خطاب به مدیران هتل وارویک از آنها بخواهد تا از تصمیم خود منصرف شوند. متن این نامه به شرح زیر می‌باشد:

سازمان ما دریافته است که وارویک میزبان رییس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد و هیئت همراه وی در طول اقامت‌شان در شهر نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که از روز دوشنبه مورخ 19 سپتامبر 2011 (28 شهریور) آغاز می‌شود.

بدین وسیله از شما خواستاریم تا فوراً در تصمیم خود تجدید نظر کرده و از اسکان‌دهی به احمدی‌نژاد امتناع ورزیده و خودداری کنید.

سازمان ما مایل است این سوال ساده را از وارویک بپرسد: آیا واقعاً به نظر شما درست است که برای رهبر چنین رژیم نفرت‌انگیزی امکانات فراهم آورید، آن هم درست در شهری که بدترین رویداد 11 سپتامبر در آن رخ داده است؟

با میزبانی از نمایندگان ایران، وارویک پول خونینی را از سوی رژیمی می‌پذیرد که تهدیدی بزرگ برای امنیت جهانی به حساب می‌آید. با نادیده گرفتن عمدی نقض‌های وقیحانه حقوق بشر این رژیم، حمایت‌های آن از القاعده،‌ و نیز عزم آن برای برنامه غیرقانونی سلاح‌های هسته‌ای، وارویک یکبار دیگر امکانات سوءاستفاده احمدی‌نژاد از مجمع عمومی سازمان ملل به منظور انتشار پروپاگاندای یک دیکتاتورگری نامشروع و وحشی را فراهم می‌آورد که به قوانین بین‌المللی بی‌احترامی می‌کند.

در صورتیکه وارویک به احمدی‌نژاد خدمات‌رسانی کند، این سازمان علیه دارائی‌های وارویک در سراسر جهان دست به فعالیت خواهد زد. سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»‌ از شرکا و فعالان خود خواهد خواست تا علیه دارائی‌های شما دست به تظاهرات صلح‌آمیز بزنند، و خواستار تحریم عمومی تمامی دارائی‌های وارویک خواهد شد.

چنانچه می‌دانید، در طی نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» دست به برگزاری کمپینی علیه هتل هیلتون به خاطر میزبانی از احمدی‌نژاد زد و هیلتون به خاطر تصمیمش با تبلیغات منفی مواجه شد. در نتیجه، در خارج هتل هیلتون در شرق منهتن تظاهراتی برگزار گردید که منجر به زیان تجاری به این هتل شد. امیدواریم که وارویک مرتکب چنین اشتباهی نشود. اکنون بیش از پیش، لازم است تا جانب سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، آمریکا و جامعه بین‌الملل را در محکوم کردن رفتار دولت ایران گرفت.

لازم به ذکر است که این نشست در 19 سپتامبر (28 شهریور) در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد.

برای دریافت نامه اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس