محمود صادقی این روزها به خاطر مواضع تهمت‌آمیز و دروغش، توسط قوه قضائیه به دلیل تشویش اذهان عمومی احضار شده است اما خود بیان می‌کند مواردی که مطرح کرده سئوال بوده است نه توهین و اتهام.

سرویس سیاست مشرق - جلسه علنی یکشنبه 14 آذرماه مجلس شورای اسلامی با تذکر یک نماینده و پاسخ رئیس‌مجلس شورای اسلامی به وی همراه بود.

محمود صادقی که این روزها خود را به عنوان یک نماینده جنجال‌ساز در فراکسیون اصلاح‌طلب امید مطرح کرده است در سخنانی اعتراض آمیز خطاب به ریاست مجلس از جایگاه نمایندگی خود مایه گذاشت و درباره ماجرای احضارش به قوه قضائیه و حضور ماموران در مقابل منزلش با بغض بیان داشت که «چرا مجلس از وی دفاع نمی‌کند.»

استدلال وی این بود که « به فرض هم که ( اتهامات وی به قوه قضائیه و شخص رئیس این قوه) تهمت باشد مگر آیین‌نامه اجازه نمی‌دهد به کسی که مورد تهمت واقع شده توضیحات خود را به مجلس ارائه دهد.»[1]

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر آئین‌نامه‌ای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه بردن آبروی مومن با پرسیدن سئوال تفاوت دارد گفت: « آقای صادقی همین نوع صحبت‌هایی که الآن نیز فرمودید متناسب با روابط میان قوا نیست.»

وی افزود: درباره آن مطلبی که فرمودید و تذکری که در مجلس دادید که احساس می‌کنید حق‌تان پایمال شده است، من گفتم مطالبی را که شما گفته‌اید، آوردند و دیدم؛ گفتید خطاب‌تان به وزیر اقتصاد بود که بر اساس کدام ماده قانونی این دخل و خرج‌ها را قانونی اعلام کرده‌اید؟ اما شما یک چیزی اضافه کرده‌اید و گفته‌اید بر اساس کدام قانون این مبالغ به یک حساب شخصی داده می‌شود؟ اینجا نقطه اتهام است؛ ببنید! وقتی وزیر اقتصاد می‌گوید آن سایت ضدانقلاب دروغ گفته است و این پول‌ها که در قوه قضائیه است به نام قوه قضائیه می‌باشد، از برادر عزیزمان آقای دکتر صادقی فرزند شهید صادقی عزیز نماینده مجلس انتظار نبود که آن را تائید کند وقتی وزیر اقتصاد می‌گوید رسیدگی شده است.»

رئیس مجلس در ادامه مطرح کرد:‌ «‌ وقتی شما آبروی یک مومن و یک تشکیلاتی را می‌ریزید، شما خودتان روحانی بودید و آخوندی کرد‌ید، مگر در روایات و احادیث نداریم که حرمت یک مومن مثل حرمت کعبه است. اینطوری ما حرمت‌‌ را حفظ می‌کنیم؟!»

صادقی بیان می‌کند که قوه قضائیه مدعی است که بنده در نطق خودم به این قوه تهمت زده‌ام و از مجلس خواهش کرد که متن دقیق اظهارات وی را بررسی کنند و بگویند کجای اظهارات وی تهمت است. وی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد که موضوع شایعات حساب‌های قوه قضائیه را تکذیب کرد با اصرار و پافشاری بازهم موضوع شائبه را مطرح کرد و بیان داشت که آیا این سخنان من تهمت است یا سئوال است یا درخواست است؟ اما بررسی مطالب صفحه توئیتر وی مطالب دیگری را نشان می‌دهد. مطالبی که بیش از اینکه یک سئوال و پرسش برای تنویر افکارعمومی و در حیطه وظایف نمایندگی باشد بعضا کنایه‌هایی است که حالت اتهام دارد. صادقی حتی در صحن علنی مجلس نسبت به بازپرس و قاضی که حکم جلب وی را به اتهام تشویش اذهان عمومی صادر کرده توهین کرد و با لفظ توهین آمیز «‌بی خرد»‌ آن‌ها را خطاب نمود که مورد اعتراض رئیس مجلس قرار گرفت که طرح این موارد دور از شأن مجلس و قوه قضائیه و دستگاه قضاوت است.

در ادامه برخی از توئیت‌های این نماینده در موضوع اتهامات به قوه قضائیه را مشاهده می‌کنید که خود گویای بسیاری از مطالب است.

 

توئیت‌های این نماینده سئوال است یا تهمت است و افترا؟ + تصاویر
 
توئیت‌های این نماینده سئوال است یا تهمت است و افترا؟ + تصاویر 
 
توئیت‌های این نماینده سئوال است یا تهمت است و افترا؟ + تصاویر 
 
توئیت‌های این نماینده سئوال است یا تهمت است و افترا؟ + تصاویر 
 
توئیت‌های این نماینده سئوال است یا تهمت است و افترا؟ + تصاویر
 

 
 
 

[1] http://tabnak.ir/fa/news/645696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 49
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    این نماینده تهمت زننده باید محاکمه شود
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    حالا برجام مستند هیچ دستاوردی برای روحانی و به تبع آن برای دولتش نداشته و به جز آن درحال تبدیل شدن به یک مایه شرمساری هم هست پس حامیان سینه چاکش باید تمام تلاششان را برای تغییر زمین رقابت و رویارویی در این چند ماه قبل از انتخابات بکنند به نحوی که موضوع دستاوردهای دولت و برجام که عملا روحانی در پاسخ به آن منفعل است به حاشیه برود. و افکار عمومی را از مطالبه گری در مورد دستاوردهای خیالی برجام خسارت بار منحرف کنند این زمین جدید، حوزه آزادی های فردی و اجتماعی با بسیج لشگر اینستاگرام و تلگرام است. و فرار به مسائل حاشیه ای که با کمک امثال مطهری ها و صادقی ها طراحی و اجرا می شود.
  • ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    عشق میکنه شده سوژه خبری در رسانه های خارجی و ایرانی
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    تنشون میخواره خب
  • آریو سوئد ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    در کشورهای پیشرفته قانونی وجود دارد که اگر کسی در جامعه بدونه سند شایعه ای را پخش کرد و یا به کسی تهمتی زد باید بتواند حرفهای خود را دادگاه ثابت کند در غیر اینصورت به حبس محکوم میشود. به نظر من در مورد این آقای نماینده هم باید همین کار را کرد.
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    همه این تویئت ها مصداق مهم تهمت و افتراست ...
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ... چرا درباره 8000 میلیارد هیچی نگفتی؟ چرا درباره حقوق های نجومی لال شدی؟
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    با کم محلی به این فرد اورا به زیباکلام و نوری زاد تبدیل کنید او همین را میخواهد که در اخبار باشد
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای صادقی به جای این کارها اگر روی موارد واضح مانند حقوق های نجومی و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و قراردادهای نفتی و گازی حساسیت میداشتند بهتر نبود؟
  • ایمان ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    این بنده خدا فکر کرده که هنوز دوره اصلاحاته. مردم دیگه از این شلوغ کاریهای بیهوده خسته شدن. اگر واقعا مردی با فساد مقابله کن نه اینکه شایعه بسازی و خودت رو نمایش بدی .
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اين چه جوري تائيد صلاحيت شده!؟
  • مجید ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    لعنت برتو ای مشرق درود برصادقی عزیز
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا مملکت شده دعوای سیاسی و جناحی و کارها روی زمین مونده، هر گروه ایرادی از گروه دیگه پیدا کرده و فقط روی اون ایراد مانور میده این وسط چیزی که فراموش شده مشکلات مردمه
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای صادقی میشه یه بار دیگه گریه کنی؟
  • عزیزخان ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    آفرین بر مشرق که همه کامنت های حامی صادقی رو سانسور کردی آفرین
  • رضا ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    آفرین بر این نماینده شجاع
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    شده شبیه دکتر تبریزی اصلاح طلب معلوم نیست چه فکری به سر داره
  • سجاد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا باید یک نفر که لباس روحانیت را در آورده و دیگر نمیپوشد را تائید صلاحیت کرد برای مجلس ؟!
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    امان از عقده جلب توجه! اقا انجایی که هستی مجلس است نه چاله میدان!! ان چه منشی است؟ چه رفتار و سکناتی است؟ چه طرز حرف زدن است ؟ مگر نوجوان 16 ساله هستی؟
  • ابوالفضل ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    جناب صادقی ! شما فکر کردین با تهمت و افترا زدن به روسای سایر قوا و سوژه خبری شدن در رسانه های بیگانه و داخلی ، میتونید افتضاحات پرونده های میلیاردی ، کرسنت ، صندوق ذخیره فرهنگیان ، فیش های نجومی و ... بپوشانید ... این خیال خام است
  • مسعود ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اگر شجاع بود که از دست ماموران فرار نمی کرد !
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • کامران ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    محمود صادقی باید به جرم تهمت دروغ و افتراء به قوه قضاییه محاکمه و مجازات شود.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    در جواب ایشان که اشعار شاهکار پروین را ابزار سیاسیکاری خود قرار داده و در زمان ورود قوه قضاییه به محاکمه گردن کلفتهای سیاسی ادیب شده باید به شعر سلطان معانی و ادبیات فارسی حافظ اشاره کرد که نه هر که چهره برافروخت دلبری داند نه هر که آینه سازد سکندری داند نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست کلاه داری و آیین سروری داند
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    انتخابات است و اينها باز براي ايجاد تنش در فضاي كشور شروع كردند ، إصلاح طلبان بقاي خود را تنش و ايجاد فتنه ميدانند ، اين نماينده امريكايي اگر راست ميگويد برود از خون شهداي مدافع حرم و كشته شدگان قطار دفاع كند
  • حسن ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اخیرا گفته "به یک نفر گفتند 500 میلیون بده تا ما صلاحیتت را تایید کنیم البته من نمی خواهم بگم شورای نگهبان این کار را کرده" این چه جوری طرح بحث کردن است اگر تخلفی دیده که باید می گفته اون شخص که بهش پیشنهاد دادند را به قوه قضائیه معرفی می کرد اصلا راست میگه دروغ می گه کی بهش تماس گرفته نه اینکه بیاد این جوری شورای نگهبان را هم زیر سوال ببرد
  • حسن ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا مجید گل منطقت صفره معلومه دیگه جوابی نداری مجید = بزرگمنش
  • حسن ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    دروغگویی و تهمت شجاعت نمی خواد راستی و صداقت شجاعت می خواد
  • حسن ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    فامیلیش یک جوریه به رفتارش نمی خوره صادقی از قدیم می گفتند به هر کچلی میگن زلفی
  • رضا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 0
    تن پروین اعتصامی در گور لرزید... شومنی بیش نست این نماینده
  • امید ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر ایجاد تشنج ثمری داشت ، در سال 88 میوه آنرا می چیدید . ورود به مسائل فرعی جنجال و هیاهوی شما را در نابود کردن اقتصاد ایران و دستاوردهای صنعت هسته ای از یادها نخواهد برد . خودتان هم میدانید و از رافت نظام در رعایت عدم ایجاد تنش سوء استفاده میکنید . روحانی اگر خوب بیندیشد نه تنها باید آهسته آهسته کنار برود بلکه باید از دست شمایان فرار کند . دیگر این شلوغ بازیها جواب نمی دهد .
  • مهدی ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    0 0
    بعد به اون بنده خدا احمدی نژاد انگ پوپولیستی میزدن. والا ما هرچی از این دولت و نماینده های این فراکسیون دیدیم شلوغ کاریو و عوام فریبی بوده. ینی نشده یه شب بخوابیم و صبح بیدار شیم و آقایون نظرات شاز نداده باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس