کد خبر 662501
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر سنای آمریکا برای تمدید قانون داماتو مغایر چارچوب برجام است، خواستار ارائه گزارش از سوی ایران به کمیسیون مشترک ۱+۵ شد.

به گزارش مشرق، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر سنای آمریکا برای تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های آمریکا علیه ایران (ISA) اظهار داشت: مصوبه کنگره و سنای آمریکا با چارچوب و اهداف برجام مغایر است، اما هر اقدامی که ما باید در مقابل آن انجام دهیم، حتما باید در هیات نظارت بر برجام بررسی و اتخاذ تصمیم شود.

وی افزود: این نقض صورت گرفته باید در این هیات به عنوان عالی ترین جمع تصمیم گیر در رابطه با برجام بررسی شود و اگر تصمیم قاطعی در مجلس می خواهیم بگیریم، در نهایت در هیات نظارت به صورت متمرکز بررسی و اقدام شود.

رحیمی درباره علت حرکت خصمانه آمریکا در تصویب تمدید قانون داماتو با گذشت ۱۱ ماه از اجرای برجام تاکید کرد: در این رابطه یک رویکرد سیاسی و یک رویکرد حقوقی وجود دارد؛ از لحاظ سیاسی، فضاسازی های بین المللی علیه جمهوری اسلامی در آمریکا بوده و هست و موضوع تازه ای هم نیست و ابایی هم ندارند که این فضاسازی ها را رسمیت بدهند و در کنگره و سنا مصوبه ای بگذرانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از لحاظ حقوقی نیز چون طرف مقابل ما در برجام ۱+۵ هستند، آمریکا نتوانسته اجماعی علیه ایران در بین سایر اعضای ۱+۵ ایجاد کند، به همین دلیل دیگر طرف های تیم مذاکره کننده ما هیچ اجماعی نسبت به این اقدامات آمریکایی ها ندارند، بنابراین این قبیل تحریم ها خسارات خود آمریکایی ها و شکاف ها را در بین آنها بیشتر خواهد کرد.

رحیمی درباره تحلیل حقوقی شخص خود درباره اقدام لازم در حال حاضر نسبت به این نقض صورت گرفته، عنوان کرد: به نظر من باید در حال حاضر گزارش ایران به کمیسیون مشترک ۱+۵ نخستین گام در مقابل این مصوبه سنا باشد که بهتر است این اقدام از کانال هیات نظارت بر اجرای برجام صورت گیرد.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس