نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز با تورقی در مطبوعات و سایت‌ها پی می‌بریم که برخی در داخل، دلواپس از دست رفتن آبروی آمریکا هستند نه دلواپس هزینه‌هایی که ملت ایران داده است.

به گزارش مشرق، علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید تحریم‌های داماتو علیه ایران در دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفت: اینگونه تصمیمات بدون اثرگذاری بر منافع ملی ما نخواهد بود.

وی مصوبه کنگره آمریکا را در تضاد با برجام عنوان کرد و افزود: این اقدام آمریکا نقض صریح و مغایر با توافق انجام شده در برجام است و از طرفی این اقدام مغایر با سیاست‌های ابلاغی و شرایط و قیوداتی است که مقام معظم رهبری برای اجرای برجام فرموده‌اند.

ادیانی تمدید تحریم‌های داماتو را مغایر با مصوبه شورای امنیت عالی نیز برشمرد و گفت: همچنین این مصوبه مجلسِین آمریکا در تضاد با مصوبه مجلس نهم نیز است.

وی با تأکید بر اینکه ریل‌گذاری آمریکایی‌ها در برجام در تقابل با منافع ملی ماست، خاطرنشان کرد: در صورتی که اوباما این مصوبه را امضا کند برجام نقض شده و به سرانجام نرسیده است.

* فرج برای مردم حاصل نشد، مراقب باشیم فلج نشوند

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرار بود از پس برجام در زندگی مردم، فرجی حاصل شود اما ظاهراً مراقب باشیم که فلج نشوند.

*بیش از این هزینه دادن در چارچوب مصالح عمومی نیست

وی با تصریح بر اینکه بیش از این هزینه دادن در چارچوب مصالح عمومی نیست اضافه کرد: کاری که با عجله انجام شد و البته با انگیزه‌های خیرخواهانه از سوی طرف ایرانی نیز صورت گرفت اما باید توجه داشت که به این گرگی که طرف ماست نمی‌شود اعتماد کرد.

ادیانی با یادآوری اینکه بارها و بارها برای ملت ثابت شده است که رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است،‌گفت: متأسفانه در داخل با کسانی مواجه هستیم که به عمق شیطنت آمریکا پی نبرده‌اند و در طول این چهار دهه انقلاب از ناحیه برخی کسانی که دل به آمریکا بسته‌اند ضربه خورده‌ایم.

وی افزود: امروز نیز با تورقی در مطبوعات و پایگاه‌های مجازی پی می‌بریم که برخی در داخل دلواپس از دست رفتن آبروی آمریکا هستند نه دلواپس هزینه‌هایی که ملت ایران داده است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» اگر ما میلیاردها دلار هزینه می‌کردیم که برخی افراد معدود و محدود در داخل کشور را قانع کنیم که آمریکا خصلت درندگی دارد و سبوعیت گرگ را دارد موفق نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: هر کسی امروز در مملکت با کمترین عرق ملی و حداقل آشنایی با ادبیات حقوقی می‌فهمد که آمریکا شیطان است و خصلت ذاتی شیطان، شرارت است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر باراک اوباما با امضای تمدید تحریم‌ها تن به این ننگ تاریخی برای آمریکا بدهد، تشت رسوایی آمریکا را از پشت‌بام بر زمین می‌اندازد و همه مردم دنیا می‌فهمند که آمریکا خیر هیچ کشوری را نمی‌خواهد و نیز دولت،‌ مجلس و هیأت نظارت بر برجام باید در چارچوب قوانین موضوعه برجام را «کان‌لم‌یکن» تلقی کند و در قالب منافع ملی، غنی‌سازی و سایر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را از سر بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس