کد خبر 662393
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

'طاهر القادری' از چهره های شناخته شده مذهبی-سیاسی پاکستان و رهبرحزب سیاسی 'تحریک عوامی پاکستان' هشدار داده که این کشور ممکن است هدف بعدی گروه تروریستی داعش باشد.

 به گزارش مشرق، وبسایت روزنامه 'اکسپرس تریبیون' پاکستان روز دوشنبه در خبری نوشت که طاهر القادری روز گذشته در کنفرانسی با موضوع صلح و امنیت در شهر کراچی گفته است: داعش به تدریج درحال قوت گرفتن در پاکستان و گسترش نفوذ خود در این کشور است. خدای ناخواسته ممکن است پاکستان، بعد از سوریه و عراق، به هدف داعش تبدیل شود.

این شخصیت پاکستانی با بیان اینکه داعشی ها توانسته اند برخی اقدامات تروریستی را در پاکستان انجام دهند، نفوذ داعش در پاکستان را بخشی از توطئه های بیگانگان علیه این کشور دانست و گفت: دشمنان خارجی پاکستان چشم دیدن پیشرفت این کشور را ندارند و به همین دلیل بر آتش افراط گرایی و ناآرامی ها در پاکستان، هیزم می ریزند.

وی با بیان اینکه تروریست با سوء استفاده از نام اسلام به دنبال جذب مردم به ویژه از میان قشر فقیر و کم سواد پاکستان هستند گفت: نهادهای سیاسی و ارتش پاکستان باید در راهبرد خود در قبال مبارزه با تروریسم و ترویج افراط گرایی در این کشور، تجدید نظر کنند.

در یکی دو سال اخیر، نشانه های مختلفی از حضور و فعالیت های تبلیغاتی و تروریستی داعش در پاکستان گزارش شده است اما مقامات رسمی این کشور می گویند که داعش حضور سازمان یافته در پاکستان ندارد و ارتش این کشور هم با حساسیت این موضوع را دنبال می کند و اعلام کرده که حتی اجازه نخواهد داد سایه داعش وارد پاکستان شود.

گروه تروریستی داعش تا کنون مسئولیت چند حمله تروریستی در پاکستان را برعهده گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس