کد خبر 523389
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷

سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد داعش با گروه‌های فعال تروریستی این کشور ارتباط برقرار کرده و در حال گسترش فعالیت خود به ویژه در ایالت سند است.

 به گزارش مشرق، با وجود اینکه مقامات دولتی پاکستان حضور "داعش" در این کشور را تکذیب می‌کردند اما سازمان مبارزه با تروریسم در گزارش تازه خود اعلام کرد: بیش از 35 گروه تروریستی فعال در پاکستان از جمله لشکر‌ جهنگوی ارتباط نزدیک با داعش دارند.
 
مقامات وزارت کشور پاکستان اظهار داشتند: "عبد‌الله‌یوسف‌الیاس" و "عبدالعزیز ثاقب" رهبری داعش محلی در این کشور را به عهده دارند.
 
مقامات وزارت کشور پاکستان اعلام کردند: شاهد کوکهر که به تازگی از ایالت سند دستگیر شده یکی از اعضای مهم داعش در این کشور بود که بازجویی از وی ادامه دارد.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که در کمال ناباوری داعش توانسته شبکه تروریستی خود را در ایالت سند پاکستان گسترش دهد و جایگاه خود را در کراچی مرکز این ایالت مستحکم نماید.
 
سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان برای ریشه‌کن کردن داعش در ایالت سند جوخه‌های ویژه نظامی تشکیل داده و عملیات‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.
 
سخنگوی پلیس ایالت سند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: «القاعده» و «لشکر‌جهنگوی» با داعش متحد شده اند و سعی دارند شبکه این گروه تروریستی را در سراسر منطقه به ویژه پاکستان و افغانستان گسترش دهند.
 
وی افزود: داعش و لشکرجهنگوی حمله به تجمعات شیعیان در مساجد و حسینیه‌ها را در اولویت قرار داده‌اند و در واقع از افکار فرقه‌گرایانه پیروی می‌کنند.
 
به گفته سخنگوی پلیس ایالت سند داعش با حمله به بانک‌ها، و دفتر شرکت‌های‌تجاری بزرگ سعی دارد بخش از هزینه‌های مالی خود برای گسترش فعالیت در پاکستان را تأمین کند.
 
وی افزود: کمک های خارجی هنگفت که نیروهای امنیتی در صدد متوقف کردن آن هستند نیز موجب تقویت گروه تروریستی داعش در پاکستان شده است.
 
"راجا عمر خطاب"، رئیس دایره مبارزه با تروریسم در ایالت سِند از آغاز عملیات گسترده نیروی پلیس این کشور برای ردیابی و دستگیری زنانی خبر داده است که به خانواده‌های مرفه و ثروتمند تعلق دارند.
 
خطاب گفت: گروهی متشکل از 20 زن که همه آنان از خانواده‌های مرفه هستند، به توزیع فلش مموری‌های‌ حاوی تصاویر ویدئویی داعش پرداخته و در حمایت از سازمان‌های تروریستی سخنرانی می‌کنند. آنان همچنین ازدواج‌هایی را در میان پیروان این گروه ترتیب داده‌اند.
 
این مقام عالی‌رتبه خاطر نشان کرد این شبکه تحت پوشش امور خیریه به  جمع آوری پول و اعانه برای داعش پرداخته‌اند.
 
چندی پیش وزارت کشور پاکستان برای نخستین بار نام داعش را به عنوان یک گروه تروریست به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.
 
طبق گزارش وزارت کشور پاکستان بیشترین عملیات‌های تروریستی در این کشور به ترتیب مربوط به داعش، لشکر جهنگوی،جیش محمد، لشکرطیبه،سپاه صحابه، تحریک اسلامی القاعده و حزب التحریر بوده است..
 
چندی پیش اداره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب هشدار داد ممکن است داعش در شهرهای بزرگ این ایالت از جمله لاهور دست به عملیات‌هایی مشابه حملات تروریستی فرانسه بزند.
 
داعش، پاکستان را برای فعالیت خود مطلوب می‌بیند، چراکه این کشور از نظر امنیتی با مشکلاتی نظیر حضور و فعالیت حدود 48 گروه تروریستی و تمایل برخی از آن‌ها برای پیوستن به داعش به عنوان گروهی متموّل‌تر، خشن‌تر و مجهزتر مواجه است.
 
"سپاه‌ صحابه"، "لشکر جهنگوی" و سایر گروه‌های تروریستی حامی داعش که ارتباط مستقیم با "طالبان" و "القاعده" دارند نقش اصلی را در گسترش عملیات‌های تروریستی در پاکستان ایفا می‌کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس