کد خبر 661789
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفته نیروهای این کشور بایستی بعد از شکست داعش در کشور عراق باقی بمانند.

 به گزارش مشرق، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفته نیروهای نظامی آمریکا همراه با شریکان بین المللی اش بعد از شکست مورد انتظار داعش بایستی در عراق باقی بمانند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارتر گفت که آمریکا و شریکانش در ائتلاف ادعایی ضد داعش نبایستی بعد از اتمام عملیات فعلی برای بیرون راندن این گروه تروریستی از شهر موصل در عراق مأموریتشان را اتمام یافته تلقی کنند.

کارتر گفت که داعش در آستانه شکست دائمی قرار دارد.

کارتر گفت: «اما بعد از آن کارهای بیشتر هست که بایستی انجام داد تا اطمینان حاصل کنیم که داعش بعد از شکست، کماکان شکست خورده باقی می ماند. لازم خواهد بود ما با پیکارجوهای خارجی که در تلاش برای فرار هستند و با تلاش های داعش برای نقل مکان یا بازسازی خودش، مقابله کنیم. برای انجام این کار، نه تنها آمریکا بلکه ائتلافما هم بایستی بایستد و از لحاظ نظامی متعهد باقی بماند.»

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «به ویژه در عراق، برای ائتلاف ما فراهم کردن کمک مداوم و آموزش، تجهیز و پشتیبانی از نیروهای پلیس محلی، گارد مرزی و سایر نیروها جهت پاک نگاه داشتن مناطق از داعش، ضروری خواهد بود.»

کارتر اشاره ای به مدت زمان لازم برای حضور نظامی آمریکا یا تعداد نیروهای لازم برای استقرار در عراق نکرد؛ اما آسوشیتدپرس نوشته تصمیم گیری درباره این موارد به احتمال قریب به یقین به عهده دولت جدید آمریکا خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آریایی اصیل ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    دستتون درد نکنه هر چی شما و ائتلافتون و ترکیه و عرعرستان کمک کردید و کار انجام دادید بسه. تو رو خدا به زحمت نیفتید و باز کمک نکنید . شما از عراق برید بیرون ما خودمون میدونیم چطوری درستش کنیم.فقط برید بیرون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس