قاسمی با تاکید براینکه تمدید تحریم‌ها مخالف برجام است،‌ گفت: تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات بین قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی‌تواند توجیهی برای اهمال یا استنکاف از اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور محسوب شود.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به‌ تصویب طرح تمدید تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان در سنای آن کشور اظهار داشت: همانگونه که مکررا توسط مقامات عالی رتبه کشور اعلام شده است، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا در حقوق بین‌الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین‌المللی سایر کشورهاست.

وی تاکید کرد: بر اساس اصول اولیه حاکم بر روابط بین‌الملل، دولت آمریکا مسئول اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور است و تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات بین قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی‌تواند توجیهی برای اهمال یا استنکاف از اجرای تعهدات بین‌المللی آن کشور محسوب شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: رئیس‌جمهور ایالات متحده در برجام پذیرفته است که با استفاده از تمام اختیارات خود، از قانونی و اجرایی شدن موارد مخالف برجام، منجمله مصوبه اخیر کنگره، جلوگیری کند.

قاسمی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که به توافقات بین‌المللی خود پایبند است، ولی برای تمام شرایط پیش‌بینی‌های متناسب را به عمل آورده و آمادگی لازم برای پاسداری مؤثر، قوی و مدبرانه از حقوق مردم ایران در هر شرایطی را ایجاد کرده است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه، رفتار دولت آمریکا در این زمینه را به صورت دقیق رصد کرده و گزارشی کامل به هیأت نظارت بر اجرای برجام به منظور تصمیم‌گیری و اقدام مقتضی ارائه خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    کدخدا پرستان دیدید که آقا درست می گفت...
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    عاشقان کداخدا و منتظران سیب و گلابی برجام حالا منظور دلواپسان را فهمیدید یا باز هم برچسب کاسب تحریم بهشون می زنید؟
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بازهم کدخدا دوستان اکراه دارند که از واژه نقض برجام استفاده بکنند
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    عاشقان کداخدا و منتظران سیب و گلابی برجام حالا منظور دلواپسان را فهمیدید یا باز هم برچسب کاسب تحریم بهشون می زنید؟
  • بوسجین ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا دیدید کی نق می زند
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    فردا پس فردا یه روح هم بغل مخالف میزارن و میگن این تمدید تحریم مخالف روح برجام است و همه چی به خوبی و خوشی از نظر کدخدا پرستان تموم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس